Koliko koštaju jahte Bosanaca i Hercegovaca na crnogorskom Jadranu ?

0
43

Nakon što je FORBES BiH objavio spisak bosanskohercegovačkih vlasnika jahti u Crnoj Gori, odlučili smo da istražimo tržište luksuznih plovila.

Iako ne možemo sa sigurnošću tvrditi koliko su tačno ovi vlasnici platili svoje jahte, uvidom u trenutno dostupne cijene na stranicama specijalizovanim za prodaju jahti, možemo dobiti uvid u opseg finansijskih ulaganja u ove prestižne simbole bogatstva i luksuza.

Da bismo dobili jasniju sliku o ovom luksuznom tržištu, započet ćemo naš pregled spiskom jahti počevši od najluksuznijih opcija. Ovaj pristup nam omogućava da istražimo spektar dostupnih jahti, pružajući uvid u to šta se može očekivati u različitim cjenovnim kategorijama.

Od 58.000 do 4.000.000 maraka

U svijetu luksuznih plovila, cijene variraju u zavisnosti od godišta, brenda i opreme. U ‘super teškoj’ kategoriji nalazimo jahte Emira Granova i Fahrudina Radončića. Granov je vlasnik jahte Fim 340 Regina, izgrađene 2023. godine, čija je trenutna cijena oko 882 hiljade KM, dok impresivna Sunseeker 80 iz 2010. godine, koju posjeduje Radončić, dostiže cijenu od tri do četiri miliona KM, prema specijalizovanim stranicama za prodaju luksuznih jahti.Prema podacima Centra za istraživačko novinarstvo, cijena po kojoj je Radončić kupio jahtu u oktobru 2020. godine je 3.030.250 KM. Radončić je prethodnu jahtu Princess 62, proizvedenu 2018. godine prodao u septembru 2020. godine za 3.584.000 KM.

Među najskupljim modelima također se ističu Karnic SL 800 iz 2003. godine Gorana Stanivukovića, čija se trenutna tržišna vrijednost procjenjuje na oko 317 hiljada KM, i Princess 50 iz 2004. godine, koju posjeduje Maja Radanović, s tržišnom cijenom od 605 hiljada KM.

Vektor Adria 1002 iz 2007. godine, u vlasništvu Dragana Aćimovića, i Cayman 30 Fly Bridge iz 1997., kojeg posjeduje Aleksandar Milaković, imaju sličnu tržišnu vrijednost – prva je procijenjena na oko 133 hiljade KM, dok druga stoji nešto manje, oko 120 hiljada KM.

U srednjem segmentu tržišta, Airon 325 iz 2001. godine, koja pripada Milanu Stanišiću, vrednuje se malo ispod 155 hiljada KM, dok se Beneteau Oceanis 34 iz 2013. godine, u vlasništvu Mladena Dragičevića, cijeni oko 166 hiljada KM.

S druge strane, Crownline 255 CCR, izgrađena 2008. godine, koja je u vlasništvu Bojana Predojevića iz BiH, trenutno se na tržištu procjenjuje na malo više od 58 hiljada KM.

Izvor: Forbes/N1