Teretni vozovi rade punom parom, plate isplaćene, vraćeno 700 hiljada duga!

0
129

Teretni saobraćaj Željeznica Federacije BiH, uprkos ograničenim mjerama povodom epidemiološke situacije u Bosni i Hercegovini i svijetu izazvane koronavirusom, rade punom parom. Prijevoz putnika je zabranjen.

Sutra (četvrtak) dolazi teretni voz sa pšenicom iz Vinkovaca – Hrvatska u Klas, kazao je Enis Džafić, generalni direktor Željeznica FBiH, ističući da imaju toliko posla da su 9. aprila isplatili plaću za mart, što ukupno iznosi 6,2 miliona maraka i na to su još dodatno uplatili 700 hiljada maraka dugova za poreze od ranije.

– Što se tiče funkcionisanja teretnog saobraćaja, odgovorili smo uspješno na sve potrebe privrede. Uredno ugljem iz rudnika snabdijevamo sve termoelektrane. Time smo veoma važna karika u lancu elektroenergetskog sektora za normalnu proizvodnju električne energije. Dnevno iz rudnika do termoelektrane prevezemo oko 10 hiljada tona uglja. Omogućen je i nesmetan rad ArcelorMittala, kompanije Gikil iz Lukavca, Natron Hayata iz Maglaja. Iz Ploča-Hrvatska dopremamo šećer do Brčko distrikta. Zaključen je ugovor sa kompanijom Klas o dovozu pšenice. Nesmetano se odvija i prijevoz nafte i naftnih derivata za Hold Inu i Hifa Oil – pojašnjava Džafić.

Teretni saobraćaj, prema riječima direktora Željeznica FBiH, zadovoljava u ovim vanrednim uvjetima sve potrebe privrede u BiH.

– Teretni saobraćaj nesmetano se odvija do Srbije, Hrvatske, Rumunije, Bugarske, Mađarske, Slovenije, Austrije, Češke, Poljske i ovo su sve destinacije gdje Željeznice FBiH prevoze robu za uvoz ili izvoz. BiH najviše izvozi poluproizvoda i gotove proizvoda od željeza iz ArcerolMittala u Mađarsku, Hrvatsku i Sloveniju. Dominatan je i izvoz koksa u Srbiju za Željezaru Smederevo. Alumina iz Zvornika vrši izvoz preko luke Ploče. Mjesečno se izveze oko 8.000 tona sode za Sloveniju i Slovačku. Izvozi i Natron Hayat – dodaje Džafić.

Kako kaže, BiH uvozi robe široke potrošnje, ali i ugalj.

– Ugalj i koks uvozi ArcerolMittal iz Češke. Kompletan uvoz nafte je iz Hrvatske. Mazut se uvozi iz Srbije (Pančevo) za Zenicu. Drvo za proizvodnju u Natron Hayatu uvozi se iz Češke. U kontejnerima prevozimo robu iz uvoza široke potrošnje, to je uglavnom kafa. I sva druga roba za široku potrošnju uvozi se u kontejnerima pa ne mogu tačno najbrojati o kojoj vrsti robe se radi – kaže Džafić.

Danas je i Dan željezničara, koji će se obilježiti samo čestitkama, a direktor Enis Džafi poručuje svim privrednicima u Bosni i Hercegovini da su u Željeznicama FBiH spremni odgovoriti na sve njihove zahtjeve u uvozu i izvozu roba prenosi Faktor.

IZVOR: Fakor.ba