Mostarac koji je dizajnirao najsnažniju Škodu ikada: Ponosan sam

0
145

Za Omera Halilhodžića (1963.), bosanskohercegovačkog automobilskog dizajnera sa adresom u Njemačkoj, istinskog građanina svijeta, šira je međunarodna javnost čula još početkom ovog milenija.

Najsnažnija Škoda Automobilska industrija ponovno se divi našem dizanjeru nakon što je Škoda jučer predstavila novi model Enyaq Coupe vRS kojeg, kako pišu svjetski mediji, krase dvije bitne odrednice. Jedna je da je ovo parnjak Volkswagenu ID 5 GTX modelu, što nije neuobičajeno u Volkswagen grupi kojoj odavno pripada i češka kompanija, a druga je da je riječ o najsnažnijem serijskom Škoda automobilu ikad.

Ovo je i prvi električni model s oznakom RS, koja je do sada nalazila samo na Škodinim sportskim modelima koje pokreću motori s unutarnjim sagorijevanjem. U njemu se kriju dva elektromotora koji zajedno proizvode 299 konjskih snaga i 460 Nm obrtnog momenta. Inače, Škoda Enyaq Coupe vRS moći će se naručiti od sljedećeg mjeseca, a za najjači serijski auto iz češke tvornice trebat će izdvojiti oko 65.000 eura. Mostarac Omer Halilhodžić je Akademiju likovnih umjetnosti, smjer industrijski dizajn, okončao u Sarajevu 1989. godine.

Budući su ga uvijek privlačili automobili, prvi posao je pronašao u tvornici minibusa u rodnom Mostaru. Potom je dobio američku stipendiju, a posredstvom tadašnjeg direktora sarajevskog TAS-a, Bernda Leistnera, početkom 90-ih našao se u Volkswagenovom timu dizajnera. Tijekom četiri godine “službe” u VW-u, sudjelovao je u kreiranju Golfa “četvorke” i Passata B5, prenosi portal Radiosarajevo.ba. Početkom 1996. godine prelazi u Mitsubishi gdje će se zadržati više od jednog desetljeća i sudjelovati u stvaranju Colta, CZ2, CZ3, Lancera, Outlandera… Omer je danas ponovno u matičnom VW, gdje radi na iznimno važnim projektima.

 

vecernji.ba