Subvencioniranje doprinosa: Evo kako su nastale razlike u pojedinim iznosima

0
52

“Obračunati iznosi subvencija za osnovne doprinose sa objavljene liste su tačni i obračunati su u skladu sa Zakonom o ublažavanju negativnih ekonomskih posljedica i objavljenim pravilima. Porezna uprava nije ni za jednog zaposlenika kod poreznih obveznika omogućila veću uplatu subvencioniranih doprinosa nego što je to Zakonom propisano”, potvrđeno je iz Porezne uprave Federacije BiH za portal Akta.ba.

Naime, nakon što smo na portalu prenijeli informaciju o listi korisnika koji su dobili subvencije za doprinose, javio nam se veliki broj firmi navodeći da su u tabelama navedeni veći iznosi nego što oni tražili u svojim zahtjevima. Pojedini su navodili da se radi čak i o duplim iznosima, te smo informaciju provjerili u Poreznoj upravi tražeći pojašnjenje da li su navedeni iznosi za april, maj i juni (38.069.259,64 KM, 32.230.050,34 KM i 19.499.057,55 KM) obračunati iznosi u skladu sa traženim iznosim poslodavaca, ili su pogreškom udvostručeni.

“Zakonom o ublažavanju negativnih ekonomskih posljedica je propisano da privredna društva i fizička lica koja samostalno obavljaju registrovanu poslovnu djelatnost, a koji su imali pad prometa 20% i više u mjesecu u odnosu na isti mjesec u 2019. godini i koji su izmirili obaveze za doprinose i porez na dohodak uz isplaćene plaće zaključno sa februarom 2020.godine, imaju pravo na subvencioniranje doprinosa za april, maj i juni 2020. godine za svakog zaposlenog u mjesečnom iznosu od 244,85 KM. Javna preduzeća, banke i druge finansijske institucije, udruženja, javne institucije, organi uprave, organi i jedinice lokalne samouprave shodno odredbama Zakona nemaju pravo na subvencioniranje doprinosa”, kažu iz PUFBiH..

Dodaju da je na osnovu podnesenih zahtjeva (Obrazac ZSD) Porezna uprava utvrdila iznose subvencioniranih doprinosa po svakom uposlenom koji se nalazio na obrascima (MIP -1023 i 2002), odnosno koji je imao zasnovan radni odnos u tom mjesecu, a koji je bio evidentiran kao osiguranik u bazi Jedinstvenog sistema.

Obrada podataka iz podnesenih zahtjeva i utvrđivanje tačnog iznosa subvencija vršena je putem softverske aplikacije, tako da je mogućnost za eventualne greške svedena na minimum. Porezna uprava je shodno odredbama ovog Zakona provela 58.112 upravnih postupaka, što je bio izuzetno veliki posao za zaposlenike Porezne uprave.

“Razlike koje se pojavljuju kod pojedinih poreznih obveznika su nastale zbog toga što su podnosioci zahtjeva za subvenciju u zahtjevu isključili određen broj radnika, (npr.refundacija od drugog organa) ili su im obračunali manji iznos doprinosa, dok je Porezna uprava u skladu sa Zakonom odobravala subvencionirane doprinose po propisanim obrascima (MIP-1023 i 2002) i za te radnike, obzirom da Zakon ne propisuje ograničenja u tim slučajevima”, pojašnjeno je za Akta.ba.

Osim navedenog na zahtjevima za subvencioniranje obrazac ZSD koje su podnosili porezni obveznici, postojale su i greške u obračunu koje su bile iskazane i u slučajevima gdje su sami porezni obveznici prikazivali manje iznose nego što je zakonom propisano.

Iz Porezne uprave napominju da su porezni obveznici imali mogućnost da pravo na subvenciju ostvare na različitim novima vlasti (Federalni, kantonalni i općinski nivo). Korisnici prava na subvenciju koji su to pravo ostvarili prema Zakonu o ublažavanju negativnih ekonomskih posljedica mogli su pravo na subvenciju ostvariti i kod kantonalnih i općinskih nivoa vlasti.

“Ovim zakonom to im pravo nije ograničeno”, zaključili su iz Porezne uprave.

Akta.ba