Organizacija “Human Rights Watch” objavila je krajem augusta ove godine izvještaj u kojem se navodi da su bh. gradovi tokom zime među najzagađenijima u svijetu
Posljednji dani novembra u Sarajevu u znaku su zagađenja zraka zbog čega je proglašeno stanje pripravnosti.
Dan nakon što se glavni grad Bosne i Hercegovine, prema podacima sajta IQAir, našao među prvih pet u svijetu po zagađenosti, mjerenja pokazuju da su vrijednosti štetnih čestica 28. novembra bile i do tri puta veće od dozvoljenih.
I dok je 28. novembra, u jutarnjim satima, zrak ocijenjen “nezdravim”, situacija se u poslijepodnevnim satima mijenjala, pa su mjerenja pokazala da je umjereno zagađen.
Mjere “pripravnosti” koje su uvedene podrazumijevaju, između ostalog, zabranu saobraćaja za starija vozila i strožu inspekcijsku i policijsku kontrolu. Zabrana se odnosi na automobile i kamione, čiji dizel motori imaju normu Euro 1 i manju.
Vozač Armin Hasić kaže za Radio Slobodna Evropa (RSE) da je mjere teško ispoštovati, jer se Sarajlijama teško odreći “luksuza vožnje automobilom”.
“Prije polaska na posao, oko 6.30 sati, u zraku je jako neugodan miris i tako je negdje do podne. No, bez obzira na poskupljenje goriva, auta se jednako voze. Jedino što sam primijetio da sve više građana koristi ove električne romobile”, ističe on.
U Kantonu Sarajevo je krajem 2021. godine bilo registrirano gotovo 160 hiljada vozila, pokazuju podaci Bosanskohercegovačkog auto-moto kluba (BIHAMK).
Mirza Hadžiabdić, glasnogovornik Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo, nije odgovorio na upit RSE da li se građani pridržavaju zabrane vožnje starijih automobila i da li je bilo izrečenih kazni.
PREPORUKE ZA STARIJE I DJECU
Uvođenjem mjere pripravnosti, vlast u Kantonu Sarajevo zatražila je od starijih osoba i oboljelih da bez potrebe ne izlaze vani.
Toga se ne pridržava Tanja Erlović koja je u ponedjeljak prošetala centrom grada.
“Izdaju se besmislena upozorenja, kao recimo ovo da ostanemo kod kuće. Samo se priča i na tome ostaje. No, ništa se ne radi, recimo, na tome da građani koji koriste drva i ko zna šta za ogrjev, pređu na alternativna rješenja”, ističe ona.
Tanja živi u sarajevskom naselju Višnjik, smještenom na sjevernim padinama grada.
“Višnjik mi se čini kao malo manje zagađen nego ostali dijelovi grada koji su u kotlini. No, od Baščaršije, pa sve do Ilidže vlada katastrofa”, kaže ona za Radio Slobodna Evropa (RSE).
Ova penzionerka upozorava da je zagađenje problem koji je godinama prisutan u Sarajevu, te da sistemske mjere izostaju.
U okviru mjera pripravnosti školama i vrtićima je upućen apel da djeca ne izlaze u školska dvorišta tokom odmora, kao i da se izbjegava nastava iz tjelesnog odgoja na otvorenom.
No, sudeći prema situaciji tokom velikog odmora ispred jedne osnovne škole u sarajevskoj općini Centar, ova preporuka nije ispoštovana.
SARAJEVO KAO PEKING
Sa zagađenjem zraka u zimskoj sezoni Sarajevo se bori već godinama, zbog čega su vlasti su proteklih godina proglašavale i stanje “uzbune”.
Anes Podić, iz Udruženja “Eko akcija” kaže za RSE da je Sarajevo godinama među najzagađenijim evropskim gradovima, dok je u januaru 2020. gotovo dostigao Peking.
pročitajte više na: https://www.fokus.ba/vijesti/bih/sarajevo-skoro-kao-peking-puno-smoga-i-automobila/2445725/