Podrška djeci i mladima s poteškoćama u razvoju u SBK-a

0
67

U okviru projekta „Inkluzija je pravo i obaveza II“,  kojeg implementira Udruženje/Udruga „Osmijeh“ iz Novog Travnika uz financijsku podršku Federalnog ministarstva rada i socijalne politike, realiziraju se radno-okupacione i muziko radionice te se pruža dodatna podrška edukatora-rehabilitatora za djecu s poteškoćama u razvoju u školi. Projekat se realizira u 3 općine SBK-a: Novi Travnik, Bugojno i Travnik.

U radno-okupacionim i muziko radionicama učestvuje 4 do 6 djece i mladih s poteškoćama u razvoju. Aktivnosti se provode u 5 mjeseci realizacije projekta. Ukupno je  realizirano 40 radionica.

Cilj ovih radionica je upravljanje i smanjivanje stresa, ublažavanje bolova, izražavanje osjećaja, pamćenja, poboljšanje komunikacije kao i same socijalizacije u društvu, razvoj motorike, povećanje zadovoljstva životom, opuštanje i smirivanje. Također, ovim radionicama utičemo na razvoj fine motorike prstiju, šake, razvoj senzornih vještina, osjećaja vrijednosti i prihvaćenosti u zajednici, jačanje slike o sebi, rad u timu i razvoj prijateljstava u grupi.

Pored ovih radionica u okviru istoimenog projekta pružale su se i dodatne usluge rada edukatora-rehabilitatora za 2 učenika s poteškoćama u razvoju. Cilj ove aktivnosti je:

  1. Individualni rad usmjeren je na razvijanje potencijalai sposobnosti dijece i mladih kako bi mogli ostvariti bolju osobnu i socijalnu integraciju, te samim tim i kvalitetnije živjeti u zajednici.
  2. Usvajanje ishoda učenja predviđenih prilagođenim programom ili IEP-om te davanje mjera i preporuka za poboljšanje rada i ishoda učenja po predmetima.

Isti se odvijao u 6 termina rada sa učenicima. Također, planiran je i nastavak pružanja edukacijsko-rehabilitacijske podrške za ove učenike. Ovaj vid podrške pružala je Katarina Lešić, magistra edukacijske rehabilitacije. Radionice muzikoterapije realizirala Dragana Perić, prof. teoretskih muzičkih predmeta a radno-okupacione radionice Marinela Bošnjak, magistra razredne nastave.

Roditelji djece s poteškoćama u razvoju iskazali zadovoljstvo pruženim podrškom i iskazali potrebu za kontinuiranim radom sa istima.