Znate li šta je šrinkflacija, trik kojim proizvođači troškove prebacuju na kupce

0
61

Šrinkflacija je kada kompanije proizvode čine manjim, odnosno smanjuju njihovu količinu kako bi izbjegle rast cijena tokom visoke stope inflacije.

Kupci brzo uoče rast cijena, ali ne primijete tako brzo to da se smanjuje npr. količina hrane u ambalaži. Dakle, proizvođači sve svoje više troškove prebacuju na kupce tako što smanjuju količinu. Šrinkflacija je uočljiva na različitim potrepštinama – od čipsa do kafe.

Inflacija u Bosni i Hercegovini iznosi 17 posto, u Evropskoj uniji 8,1 posto, dok je u Sjedinjenim Američkim Državama iznosi 8,3 posto. Rastu cijene sastojaka koji se koriste za proizvodnju hrane, cijene energije i cijene transporta. Zbog toga je i proizvodnja skuplja.

Visoka inflacija je uzrokovana s više faktora, među kojima su pandemija koronavirusa i agresija Rusije na Ukrajinu. Potražnja na tržištu, tj. potrošnja je naglo porasla nakon što su se počele ukidati stroge epidemiološke mjere. Proizvođači nisu bili spremni da odgovore na snažan rast potražnje. To je za posljedicu imalo rast cijena, obrazložili su u Svjetskom ekonomskom forumu (WEF).a

Klix.b