Postojeći nivo sigurnosti željezničkog saobraćaja doveden je na zabrinjavajući stepen zbog nedovoljno raspoloživih sredstava za ulaganje u tekuće održavanje infrastrukturnih kapaciteta, navedeno je u Planu poslovanja JP Željeznice Federacije BiH, a koji je predočen Vladi Federacije BiH.
Dodaje se kako je neophodno osigurati novac za ulaganje u infrastrukturne trase i kapacitete željezničkog saobraćaja u Federaciji, kako bi se u narednih nekoliko godina prilagodile potrebnom minimumu evropskih standarda i same postale dio evropske željezničke mreže.
JP Željeznice FBiH kao strateški cilj u ovoj godini navode prijevoz nafte i naftnih derivata.
– Ukoliko bi se nafta prevozila željeznicom, efekti za državu bi bili višestruki, i to kontrola procesa uvoza nafte i smanjena mogućnost zloupotrebe. Zatim, uredna i tačna naplata carine i PDV-a i povećanje prihoda, kontrola kvaliteta tečnih goriva, zaštita životne sredine s obzirom na to da željeznice koriste čist energent za prijevoz – navodi se u Planu željeznica FBiH za ovu godinu.
Dodaju da bi se rasteretio i drumski saobraćaj i povećala sigurnost za sve učesnike u saobraćaju.
– Iako podaci govore da prijevoz nafte vagonima ima tendenciju rasta u posljednjih nekoliko godina, to su ipak vrlo male količine s obzirom na kapacitete kojima se raspolaže – navode iz Željeznica FBiH.
U planovima ovog preduzeća je da u ovoj godini, kada je riječ o putničkom saobraćaju, prevezu 212.800 putnika, ostvare 18,91 miliona putničkih kilometara.
Navodi se kako će do kraja ove godine doći će do značajnog smanjenja radne snage odlaskom u penziju 112 radnika, shodno planu penzionisanja.
– Da bi se nesmetano odvijao proces rada, društvo planira primiti 150 radnika potrebne kvalifikacione strukture – planiraju Željeznice FBiH.
Posebnom odlukom odredit će se neophodna struktura radnika koji će biti primljeni.