“Zaključane cijene” velika prevara!?

Akcijom “Zaključavamo cijene“, koja traje nepuna dva mjeseca, Federalno ministarstvo trgovine, u saradnji s poslodavcima, nastojalo je suzbiti inflaciju hrane i higijenskih potrepština. Međutim, kako vrijeme odmiče, sve je jasnije da u novčanicima građana stanje nije nimalo bolje.

Brojni građani su nam se požalili da u tržnim centrima nema velikog broja proizvoda čije bi cijene trebale biti „zaključane“ i da se, jednostavno, umjesto njih prodaju drugi, znatno skuplji. Nadalje, naglašavaju da oznake u većini trgovačkih centara uopće nisu istaknute, a posebno da se radi o artiklima koji su znatno nižeg kvaliteta i praktično nepoznatih robnih marki.

Loše urađeno

– Pitam se zbog čega su na toj akciji samo dječije pelene broj 3. Zašto nisu još neke, a doznala sam da se baš te, inače, slabo prodaju. Naprimjer, toaletni papir koji je na akciji nikad ne bih kupila, kafu sam uporno tražila, ali je nisam uspjela naći, a žalosno je da među tim proizvodima nema voća i povrća. Sve skupa, vrlo loše urađeno – rekla nam je jučer nezadovoljna Mostarka koju smo zatekli ispred trgovine koja je uključena u ovu akciju.

Bago: Kolika je ušteda. Fena

Marin Bago, predsjednik Udruženja potrošača „Futura“, kazao nam je kako skoro sve primjedbe građana stoje, jer su ih i sami uočili.

Istina, naveo je kako među velikim trgovcima postoje oni koji su, primjerice, ispoštovali to da jasno i vidljivo naznače artikle čije su cijene „zaključane“, kao i da na popisu ima i onih koje smo navikli kupovati.

Svi resori

Zbog svega ovoga je upitno kakve efekte ima ova akcija. Kako se iznosilo, ušteda pri kupovini proizvoda koji su odabrani u ovoj akciji značajna je i iznosi od 4 do 29,8 posto.

U trgovačkim društvima koja imaju veći broj proizvoda prijavljenih u ovoj akciji ušteda je, kako je navedeno na stranici Federalnog ministarstva trgovine, u prosjeku 34,7 KM.

– Bojim se da je ta ušteda problematična, a stvorio se takav ambijent da smo očekivali velike promjene. U ovu priču su se trebali uključiti svi resori – dodao je Bago.

Pogrešan trenutak

I iz Institucije ombudsmana za zaštitu potrošača su u vezi s ovom akcijom naveli da cijene nisu dovoljno istaknute. Također, iznijeli su kako je stav ove institucije da su navedene mjere donesene u pogrešnom trenutku.

– ”Zaključavanje” skupljih cijena u ovom trenutku ne donosi benefit potrošačima – naglasili su, između ostalog, iz spomenute institucije.

Iako se, uglavnom, iznosilo da su „zaključane“ cijene za čak 40 artikala, na stranici Federalnog ministarstva trgovine je vidljivo da je samo osam većih trgovačkih društava prijavilo toliko proizvoda za ovu akciju.

Facebook
Twitter
X
WhatsApp
Telegram
Email
Print