U svih deset federalnih kantona nastava počinje 6. septembra

0
142

U 413 središnjih osnovnih škola i 213 srednjih škola, kao i u područnim školama u Federaciji BiH počinje nova školska godina, a odluku o načinu organiziranja nastave donosi svako kantonalno ministarstvo obrazovanja, u saradnji sa kantonalnim kriznim štabovima

Nastava u novoj školskoj godini 2021./2022. počet će u skladu sa školskim kalendarima, donesenim na osnovu odredbi Zakona o osnovnom i srednjem obrazovanju u svih deset kantona Federacije BiH po modelu organiziranja odgojno-obrazovnog rada koji je najadekvatniji za taj kanton i njihove resurse, mogućnosti i potrebe, te trenutnu epidemiološku situaciju.

Na osnovnu tih zakonskih odredbi, školska godina počinje 1. septembra, a završava se 31. avgusta naredne godine, a nastavna godina počinje prvog radnog dana u septembru tekuće, a završava se najkasnije do 30. juna iduće godine – kazala je za Fenu pomoćnica federalnog ministra obrazovanja i nauke Nadija Bandić.

Po njenim riječima, u 413 središnjih osnovnih škola i 213 srednjih škola, kao i u područnim školama u Federaciji BiH počinje nova školska godina, a odluku o načinu organiziranja nastave donosi svako kantonalno ministarstvo obrazovanja, u saradnji sa kantonalnim kriznim štabovima.

Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke je, napominula je pomoćnica federalnog ministra, uputilo zvanične dopise kantonalnim ministarstvima obrazovanja u kojima je zatražilo detaljne informacije o načinu organizacije nastave, a do ovog trenutka nemaju nijedno obavještenje sa kantonalnih nivoa o tome da se početak nove škole godine prolongira.

-Dakle, na osnovu informacija s kojima raspolaže Federalno ministarstvo obrazovanja i znanosti, planirano je da nova školska godina počne s učenicima u školskim klupama i interaktivnom, ‘živom’ nastavom u stvarnim učionicama, uz poštivanje epidemioloških mjera, ako se ne dogodi nagli porast broja zaraženih, što će, onda, zahtijevati revidiranje ove odluke i drugačiji oblik organizacije nastave – objasnila je Bandić.

Podsjetila je da su, polazeći od pretpostavke da će naredna školska godina biti pod uticajem pandemije covid-19, kantonalna ministarstva obrazovanja kreirala poseban set materijala, uputstava, preporuka i mjera kojima je definiran svaki segment odgojno- obrazovnog rada, a Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke, u skladu s koordinirajućom ulogom koju ima u oblasti obrazovanja, objedinjava sva najbolja rješenja za organizaciju početka nastave, kako bi sve bilo što ujednačenije na nivou Federacije BiH.

-Ukoliko incidenca i pandemija budu mirovali, što bismo naravno svi i željeli, nastava će se realizirati u školama i po modelima koji su se realizirali prije pandemije – objasnila je pomoćnica federalnog ministra.

Iz Federalnog ministarstva podsjećaju da je Zavod za javno zdravstvo Federacije BiH objavio preporuke za odgojno – obrazovne ustanove, u kojima je propisan model i postupci odgovornog ponašanja učenika, nastavnika i svih drugih učesnika u nastavno-obrazovnom procesu.

Riječ je o manjem broju učenika u grupi, ograničenoj interakciji učenika i osoblja, razvijanju planova za izvanredne situacije u školi te strogo pridržavanje higijensko-epidemioloških mjera, kao što je nošenje maski za učenike (djeca uzrasta od 6 do 10 godina trebaju nositi masku izvan učionice, a ne moraju za vrijeme nastave), nošenje maski za nastavno i drugo osoblje, održavanje fizičke udaljenosti, dostupnost dezinfekcijskih sredstava te održavanje higijene ruku i dr.

Bandić preporuča roditeljima da budu snažna potpora svojoj djeci, da svoju strepnju pred nadolazećim školskim danima ne iskazuju u njihovom prisustvu, jer je, kaže, važno kreiranje pozitivnih stavova u svim životnim situacijama, pa i u ovim na početku nove školske godine.

Iz Fedralnog ministarstva pohvaljuju učitelje, profesore i nastavnike koji su u prethodnom razdoblju pokazali veliku fleksibilnost u prilagođavanju nastavnih sadržaja online procesu učenja, prilagođavanju preobimnog nastavnog sadržaja i fokusiranja na najbitnije, te prebacivanja težišta s reproduktivnog na funkcionalna znanja.

– Imajući u vidu da će vjerovatno morati i u ovoj školskoj godini realizirati različite modele nastave: u stvarnim učionicama, na virtualnim platformama, kombinirano te da će predavati i učiti iz različitih izvora, oni će zasigurno biti kreatori jedne nove pedagogije, zasnovane na diferencijaciji i individualizaciji obrazovnog procesa, koji znaju motivirati mlade ljude da preuzmu odgovornost za svoje učenje i napredovanje, uprkos sputavajućim uvjetima oko njih- ocijenila je pomoćnica federalnog ministra ministra obrazovanja i znanosti Nadija Bandić.

Izrazila je na kraju uvjerenje u potpuni povratak modela odgoja i obrazovanja s djecom u školskim klupama.