Prema podacima Agencije za identifikacijske dokumente, evidenciju i razmjenu podataka, u proteklih godinu dana registrirano je ukupno 58.085 automobila starijih od 30 godina od ukupno registriranih oko 830.000 automobila u BiH.
Po Zakonu o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima Bosne i Hercegovine, oldtajmer je motorno vozilo proizvedeno prije 30 i više godina, koje je, radi njegovog povijesnog nasljeđa i tehničke kulture, sačuvano ili ponovo sastavljeno u izvornom obliku. Isti zakon predviđa i da vlasnici oldtajmera mogu trajno registrirati svoja vozila.
Način i uvjeti registracije oldtajmera bit će definirani pravilnikom. Međutim, pravilnik nije donesen ni u Republici Srpskoj ni u Federaciji BiH. – Postojao je pravilnik u nekoliko kantona Federacije, ali su sada oni ukinuti. Razlog je taj što smo pokrenuli inicijativu da se na razini Bosne i Hercegovine donese jedinstven pravilnik, a već je urađen nacrt – objašnjava za „EuroBlic“ Milan Petković, predstavnik skupine građana – vlasnika oldtajmer vozila.
Kaže da je predviđeno da vlasnik vozila dobije prvo certifikat od Svjetske federacije za povijesna vozila (FIVA), pa da tek onda zatraži trajnu registraciju za taj automobil. – Dakle, mi sada takve automobile registriramo kao i ostala vozila. Registraciju za svoj oldtajmer ja plaćam skuplje nego za vozilo koje koristim svaki dan, jer ima veću zapreminu – navodi Petković. On podsjeća da se oldtajmeri s trajnim registracijama ne mogu voziti osim u posebnim prigodama, poput najavljenih manifestacija kada vlasnici dobiju dopuštenje za to.
Petković kaže da ne postoje ni procjene koliko oldtajmera ima u BiH. Svjetska federacija za povijesna vozila definira povijesno vozilo kao prometno vozilo na motorni pogon koje je staro najmanje 30 godina, koje je sačuvano u ispravnom stanju, koje se ne koristi kao svakodnevno prijevozno sredstvo i koje je dio tehničke i kulturne baštine.
Milenko Jaćimović, predsjednik Udruženja za unapređenje sigurnosti prometa RS, kaže da podaci o broju automobila starijih od 30 godina pokazuju koliko je zapravo naš standard nizak. – Može se kupiti solidan automobil za 10.000 KM proizveden 2013. godine s euro 5 motorom. Međutim, to je nedostižno velikoj većini u BiH – ističe Jaćimović.