Stotinu djece migranata krenulo u školu u Bihaću, upriličena velika dobrodošlica

Kišno i tmurno vrijeme nije pokvarilo raspoloženje 23 djece migranata smještenih u prihvatnom centru hotela Sedra u Cazinu, koji su jutros, sa ostalom djecom, krenuli u školu smještenu u naselju Brekovica u Bihaću. Toplu dobrodošlicu upriličili su im ostali učenici, njihovi roditelji, zaposlenici škole, predstavnici Ministarstva obrazovanja USK i brojnih međunarodnih organizacija involviranih u proces uključenja migrantske djece u redovni obrazovni sustav USK.Nakon nekoliko mjeseci pregovoranja i dogovora, ipak smo smogli snage i pronašli rješenje te su ova djeca danas krenula u našu školu. Naravno, emocije su prepravile sve nas. Osjećamo veliku sreću, zadovoljstvo i radost. Nadamo se da će ova djeca imati ono što im je nedostajalo sve vrijeme, koliko su putovali po svijetu i bili oštećeni za brojne stvari koje su danas u našoj školi doživjeli. Uprava škole, Vijeće roditelja, Vijeće učenika, zaposlenici i svi naši učenici danas su sretni i zadovoljni što smo djecu dočekali na ovakav način,istaknula je Amra Ćehajić, direktorica Osnovne škole Brekovica.

U cjelokupan proces, praktično od prvog dana, uključeno je resorno Ministarstvo obrazovanja, znanosti, kulture i sporta USK. Ministar Damir Omerdić također nije krio zadovoljstvo i emocije što je sve rezultiralo polaskom djece u školu.

Želim samo da se zahvalim svim ljudima koji su na ovako lijep način dočekali djecu u školi. Pored toga, želim pohvaliti zaposlenike Ministarstva, kao i brojne međunarodne organizacije koje su dale sve od sebe da ova djeca danas krenu u školu. Mogu reći da je ovo odlična stvar i hvala svima, rekao je Omerdić.Za djecu je osiguran prijevoz, jedan obrok i školski pribor. U svakoj grupi će raditi po dva nastavnika koji su prošli obuku u sklopu HART programa odnosno educirani su za rad sa djecom na socijalizaciji i detraumatizaciji. Nakon prve faze adaptacije i učenja jezika djeca će se polako uključivati u redovni nastavni proces.

Uloga učitelja je da organizira prostor, aktivnosti, pripremi materijal za rad i motivira učenike na rad. Ukoliko učenici ne žele raditi, ne prisiljava ih se. Uloga učitelja je i da pruži suosjećanje i razumijevanje djeci. Nema osuđivanja, kritiziranja i ocjenjivanja, jer mi ne znamo koliko djeca znaju jezik kako bi odmah mogla pratiti nastavni plan i program naših škola, kazala je Ervina Lipović Hodžić, učiteljica razredne nastave.

Podršku školovanju djece migranata pružili su kroz projekat “EU podrška upravljanju migracijama i granicom u BiH” Međunarodna organizacije za migracije (IOM), UNHCR i UNICEF i u suradnji sa organizacijama World Vision i Save the Children.

Moram priznati da je ovo jedan od najljepših dana od kako sam počela raditi na kantonu. Puno truda stoji iza ovog dana, mnogo razgovora, pregovora i drago mi je da smo to uspjeli riješiti sa Ministarstvom i svim uključenim školama, roditeljima, djecom, ali i sa migrantskim kampovima, rekla je Nevenka Lukin, koordinatorica UNICEF-a za USK.

Iz Ministarstva obrazovanja USK su pojasnili da je predviđeno da će učionice za migrantsku djecu u početku služiti kao igraonice, dok će, u skladu sa napredovanjem bosanskog jezika, djeca biti uključena sa ostalom djecom na redovno pohađanje nastave.

Još blizu 30 djece trebali bi završiti liječničke preglede nakon čega će i oni krenuti na nastavu. Ukupno, u školskim klupama u narednom periodu očekuje se blizu 130 djece migranata.

Nastava za djecu migrante održavat će se u grupama do trideset učenika u osnovnim školama Brekovica i Bakšaiš (za djecu smještenu u hotelu Sedra), OŠ Harmani (djeca iz Đačkog doma Borići) i OŠ Prekounje (djeca smještena u prostorima BIRA-e i u Sigurnoj kući “Žena sa Une”).

Facebook
Twitter
X
WhatsApp
Telegram
Email
Print