Radio Donji Vakuf

Facebook
X
WhatsApp
Email

Šta rade inspekcije dok prodaje preko Facebooka osvajaju BiH?

Popularnost live prodaje na društvenim mrežama u BiH u 2025. godini raste nevjerovatnom brzinom, dok nadležne inspekcije tek trebaju sustići trend.

Bosna i Hercegovina u 2025. godini bilježi pravi procvat kupovine putem uživo prijenosa (live stream) na društvenim mrežama. Facebook, Instagram i TikTok postali su ključne platforme na kojima brendovi, mali poduzetnici i influenceri direktno komuniciraju sa svojim kupcima, prezentuju proizvode i omogućavaju momentalnu kupovinu.

Ovaj model prodaje, koji spaja neposrednu interakciju s publikom i brzinu e-trgovine, u svijetu je već godinama jedan od najefikasnijih kanala online prodaje, a njegov rast u BiH jasno pokazuje da lokalno tržište brzo prati globalne trendove.

Podaci su impresivni: Bosna i Hercegovina je u 2024. godini zabilježila rast B2C e-commerce prometa od čak 117 posto u odnosu na godinu ranije, što je najviše u cijeloj Evropi. Iza BiH nalazi se Ukrajina sa 92 posto rasta, dok regionalno prednjače i Bugarska, Estonija i Sjeverna Makedonija.

Ipak, dok popularnost live prodaje raste, nadležne institucije u BiH još uvijek traže način kako pratiti i regulisati ovu novu vrstu trgovine. Prisutni su izazovi u pogledu fiskalizacije, zaštite potrošača, poreza i prava radnika, što otvara pitanje – da li inspekcije uspijevaju držati korak s rapidnim razvojem tržišta?

Stručnjaci upozoravaju da bi nedostatak regulacije mogao dovesti do zloupotreba i nelegalnih praksi, posebno kod prodaje preko društvenih mreža koja se odvija u realnom vremenu i često bez jasne evidencije.

Sve u svemu, prodaja uživo u BiH postala je nezaustavljiv trend, koji potvrđuje koliko se tržište elektronske trgovine brzo razvija. Jedino pitanje ostaje koliko će institucije uspjeti pratiti ovu dinamiku i osigurati da rast e-commercea bude siguran i transparentan za sve uključene strane.

Preuzeto i više na: Facebook stranica – Hayat.ba