Učenica iz Cazina prijetila da će pucati na svoju školu, dvije sarajevske škole zaprimile dojave o postavljenim bombama, učenik se teško povrijedio u školi nakon što je prijetio vršnjacima skalpelom…
Serija uznemirujućih vijesti u samo nekoliko dana na noge je digla pripadnike policijskih agencija u BiH i uznemirila građane, ali stručnjaci upozoravaju da uzroke treba tražiti prije nego što se dese ovakvi ili događaji mnogo gori od lažnih dojava i surovih šala putem društvenih mreža.
Zahtjevan period
– Kažu da je 1946. godine najveća pogreška u školi bilo žvakanje žvakaće, a vidite gdje smo sada došli. Donošenje oružja i upućivanje prijetnji, to je nešto s čime se ne znamo nositi – kaže za “Avaz” psihologinja i psihoterapeutkinja Nermina Vehabović-Rudež.
Dodaje da je adolescencija zahtjevan period života, da je delinkventnih ponašanja mladih tog uzrasta bilo i u naše i u vrijeme naših roditelja, ali su se u međuvremenu mijenjali načini njihovog ispoljavanja.
– Mladi su danas napredniji, brži, ali nemaju osjećaj odgovornosti, ne znaju za posljedice, brzo mijenjaju raspoloženje i mi moramo biti korak ispred. Njihova ponašanja nama govore da se oni nalaze u nekim krizama, da ono što su slušali ili gledali dok su bili mali nije adekvatno, pa društvo mora biti pripremljeno za ovakve situacije – dodaje Vehabović-Rudež.
Naglašava da škole, policija i centri za socijalni rad moraju imati plan postupanja u kriznoj situaciji. U centrima za mentalno zdravlje takvi planovi već postoje, ali upozorava da dio profesionalaca nije educiran, a dio njih nije ni zainteresiran da radi svoj posao. Djeca odrastaju uz roditelje i uče od njih, ali i od sredine u kojoj žive.
Trpe nasilje
– Trebali bismo se truditi da odgovorimo dobrim praksama, da djecu ne izlažemo na stub srama, da govorimo o odgovornosti odraslih, ali i da za ovakva ponašanja djeci ne treba ni kritika, ni kazna, već susret s njihovom odgovornošću. Vrlo jasno, s poštovanjem kao prema odraslim ljudima, s njima pričam, a onda se oni “zaigraju” u tome, steknu povjerenje i počnu pričati šta je u dubini njihove duše. A tamo su mnoga povrijeđena djeca, iz porodica u kojima se dešava nešto loše, djeca koja trpe vršnjačko nasilje i nikom ne govore, pritisak, ismijavanje… Imate puno razloga zbog kojih dijete počne prijetiti ili raditi slične stvari. Takav postupak, naravno, niko ne opravdava, ali ga treba razumjeti kao znak da se nešto dešava – ističe Nermina Vehabović-Rudež.
Učenik aktivirao suzavac
Učenik Osnovne škole „Marko Marulić“ u Ljubuškom je 29. februara ispred škole aktivirao suzavac.
Tri učenika su zbog nadražaja očiju zatražila ljekarsku pomoći te su vraćeni na nastavu. On je aktivirao suzavac kada su tri učenika naišla pored njega.
avaz