Dok se pri pomenu kioska u doba Jugoslavije većina sjeti dizajna Saše Mächtiga i crvenog zdanja K67, često zaboravljena verzija je ona makedonskog arhitetke Aleksandra Nikuljskog koja je nosila naziv KC-190.
Na Instagram stranici “Spomenik Database” koja istražuje historiju i fotografije apstraktnih spomenika i modernističke arhitekture regije bivše Jugoslavije objavljene su fotografije modela modularnog kioska KC-190.U tekstu koji prati fotografije navodi se da kada je riječ o višenamjenskom modularnom kiosku iz doba Jugoslavije, najviše pažnje i fokusa obično dobije njegov idejni začetnik, slovenski dizajner Saša J. Mächtig koji je kreirao poznati kiosk K67.
“Zaboravljena figura koja je također mnogo pridonijela njihovoj kultnoj ostavštini bio je makedonski dizajner i arhitekt Aleksandar Nikuljski (iako se ponekad naziva i ‘Nikoljski’), koji je dalje istraživao koncept modularnih kioska, stvarajući nekoliko dodatnih varijanti i stilove tijekom 1970-ih i 80-ih, kao što je model KC-190, što se vidi na nedavnim fotografijama iz Kragujevca, koji je oslikan jarkim nijansama slično onome kako su oslikani Mächtigovi kiosci K67”, piše na stranici.Modele KC-190 je stvorio proizvođač PVC-a “Treska Poliplast” u Strugi, Makedonija, a kiosci Nikuljskog slani su širom Jugoslavije, kao i većeg dijela istočne Europe, a mnogi se i danas mogu pronaći širom regije.Poznatiji model K67 ili “crvena kutija”, prošle godine je čak bio i dio postavke u okviru projekta “Times Square Transmissions 2021” u New Yorku i korišten je kao DJ kabina za puštanje muzike.
Međutim, postoji i “manje poznata” verzija KC-190 koju je dizajnirao Aleksandar Nikuljski.
Izvor: Klix.ba