Sarajevo Film Festival od 24. do 30. aprila predstavlja posebno izdanje programa “Suočavanje s prošlošću” koje će biti besplatno, online, biti dostupno publici u cijeloj regiji, a publici u Sarajevu i u kinu Meeting Point.
Program sa deset filmova i razgovorima s autorima filmova do 30. aprila bit će dostupan online na Ondemand.kinomeetingpoint.ba gledateljima u cijeloj regiji – u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Srbiji, Crnoj Gori, Sjevernoj Makedoniji i Sloveniji.
Uz filmove i razgovore s autorima filmova, bit će održane i dvije panel diskusije: u utorak, 27. aprila i srijedu, 28. aprila, koje će se uživo od 18 do 19.30 sati moći pratiti putem Facebook stranice Sarajevo Film Festivala.
U utorak, 27. aprila bit će održan panel o temi “Dramske serije kao ideološki alat i katalizatori promjene”.
S procvatom proizvodnje dramskih serija u regionu u posljednje tri godine, publika je imala priliku pogledati ličnosti i epizode iz njihovih života koje su obilježili historiju ovih prostora. Nova ostvarenja gledaoce su potaknula da propitaju viđenja ili shvatanja raznih historijskih događaja.
Do koje mjere izuzetno kvalitetna produkcija, kostimografija i scenografija kao najupečatljiviji elementi serija utječu na naše shvatanje prošlosti? Koliko su javni emiteri, kao glavni finansijeri dramskih serija, podložni ideološkoj fikcionalizaciji narativa? Šta serije koje su smještene u prošlosti govore o našim društvima danas? U razgovoru sudjeluju filmski kritičar Jurica Pavičić, historičar Dragan Markovina, reditelj i kreator serije “Porodica” Bojan Vuletić te dramaturginja Ines Mrenica. Moderator je Robert Tomić Zuber, navodi se u saopćenju SFF-a.
U srijedu, 28. aprila, bit će održan panel na temu “Odgovornost: Do koje mjere su umjetnici svjedoci ili vlasnici priča?”
Proces gradnje narativa filma koji je zasnovan na historijskim činjenicama ili inspirisan stvarnim događajima zahtjeva detaljno istraživanje i veliku posvećenost. Autori često posežu za filmskim rješenjima koja čine filmski narativ snažnijim, ali istovremeno se udaljuju od stvarnih događaja.
U sklopu ovog panela želja je propitati odnos autentičnosti i granice umjetničke interpretacije historijskog događaja. Kada postoji živi svjedok na osnovu čijeg života je baziran neki film, da li je moguće pomiriti lično viđenje događaja sa filmskim rješenjima koja čine narativ filma jačim i cjelovitijim? Do koje mjere su umjetnici svjedoci ili vlasnici priča? Panelisti su fotograf Damir Šagolj, redateljica Mila Turajlić, redatelj Ognjen Glavonić i profesor filmske teorije na Stanfordu Pavle Levi. Moderator je Robert Tomić Zuber.
U programu “Suočavanja s prošlošću” od 24. do 30. aprila je 10 filmova: novi film Jasmile Žbanić “Quo Vadis, Aida?”, prvi igrani film o Srebrenici, kandidat Bosne i Hercegovine za Oscara, u kategoriji najboljeg međunarodnog igranog filma, “Saulov sin” (2015.) Laszla Nemesa, dobitnik Oscara za najbolji strani film, rediteljski prvijenac Dane Budisavljević “Dnevnik Diane Budisavljević” (2019.), “Obojena ptica” (2019.) češkog reditelja Václava Marhoula zasnovana na istoimenom, čuvenom romanu Jerzyja Kosińskog,“Chris the Swiss” (2018.) Anje Kofmel, “Srbenka” (2018.) Nebojše Slijepčevića, dobitnik “Srca Sarajeva” za najbolji dokumentarni film i Nagrade publike za najbolji dokumentarni film Sarajevo Film Festivala 2018. godine,“Teret” (2018.) Ognjena Glavonića, “Muškarci ne plaču” (2017.) Alena Drljevića i “Jugoslavija, kako je ideologija pokretala naše kolektivno telo”(2013.) Marte Popivode.
U programu je i kratki film Albana Ukaja “Jama”(2019.), koji prati snimanje kratkog filma o jednom ratnom zločinu u Sarajevu.
Cijeli program je besplatan, a broj pregleda filmova je ograničen.
Program “Suočavanje s prošlošću” je program Sarajevo Film Festivala koji se realizuje uz podršku Fondacije Robert Bosch Stiftung.
Sarajevo Film Festival ove godine bit će održan od 13. do 20. augusta.
Izvor: bhrt.ba