Smanjenjem cijena putarina, koje transportnim kompanijama zadaju glavobolje, povećao bi se promet vozila autoputem te bi i prihodi bili povećani, kazao je za „Avaz“ Adnan Smailbegović, predsjednik Udruženja poslodavaca FBiH.
Drugi fokus
Poslodavci su se ovom temom počeli aktivno baviti prošle godine, međutim, zbog najavljenih poskupljenja električne energije ova inicijativa je pala u drugi plan.
Realizirana su dva sastanka s JP “Autoceste FBiH”, koje je uputilo zahtjev resornom ministarstvu za dobivanje saglasnosti da mogu vršiti korekcije cijena. I tu je sve stalo.
– Iskren da budem, nismo ni mi poslije toga pravili neki veliki pritisak, jer nam je u međuvremenu došla struja, pa smo se fokusirali na nju, tako da nam to nije bilo toliko u fokusu. Nažalost, nismo ništa uradili – kazao nam je Smailbegović i dodao kako će se na ovaj problem vratiti u narednom periodu.
Pravljenje gužve
Zbog cijena putarina firme koje se bave transportom izbjegavaju autoceste te je Udruženje poslodavaca FBiH ponudilo rješenje od kojeg bi obje strane imale koristi.
– Oni koriste lokalne ceste, a onda se na lokalnim cestama napravi gužva, a autoceste su već izgrađene, investirane, date su pare. Glavna ideja je bila da se smanjenjem putarine što više prometa s lokalnih cesta prebaci na autoceste. Time, ja sam siguran, ne bi njima pali prihodi, već bi se možda čak povećali, ali bi se povećao i broj vozila – istakao je Smailbegović.
Godišnji trošak
Puno je razloga za korištenje autocesta, navodi on, poput brzine i kvaliteta puta. Njihov prijedlog je bio da se uvedu godišnji tagovi.
– Tako da, barem što se tiče malih auta, platite godišnji tag od nekoliko stotina maraka, koliko već odrede, nezavisno od toga koliko ćete puta prijeći. Jer onome ko prođe autoputem jednom u mjesec je svejedno hoće li platiti dionicu tri ili četiri marke, ali onaj ko svaki dan ide na posao, s posla, ili koristi dva-tri puta dnevno, njemu nije svejedno. Takvima treba smanjiti – istakao je Smailbegović.