Počinje gradnja autoputa Banjaluka – Prijedor, kineska kompanija čeka dozvolu

Počinje gradnja autoputa Banjaluka – Prijedor. Vrijednost puta u dužini 42 kilometra je 297 milijuna eura. Kineska kompanija Šandong očekuje građevinsku dozvolu kako bi narednih dana radovi zvanično počeli.

Autoput Banjaluka – Prijedor, vrijednosti 297 miliona evra, na principu koncesije. Radovi počinju u Orlovcu kod Prijedora. Planirane su pristupne petlje u Prijedoru, Omarskoj i Kuljanima kod Banjaluke.

“Vi znate da to ide po nekim etapama da kako koja dionica bude završena onda će i nastupati koncesioni period. Ako se završi prvo dionica od Prijedora do Omarske, tu gdje imamo petlje, biće mogućnost da otvorimo tu dionicu i da odmah krenemo u koncesioni ugovor, odnosno implementaciju koncesionog ugovora”, pojašnjava v.d. ravnatelja “Autoputeva RS” Slobodan Stanarević.

Ugovor je potpisan 2018. godine između Vlade RS i kineske kompanije. Detalji nisu poznati, osim da je riječ o koncesiji.

Autoput Banjaluka – Prijedor gradiće kinseksa kompanija koja je obezbijedila novac. Nakon toga 30 godina će naplaćivati putarinu. Procjenjuje se da će po tom osnovu inkasirati 30 miliona maraka godišnje.

Ukoliko ne bude dovoljno prometa na autoputu, vlast Republike Srpske obavezala se da će kineskoj kompaniji iz entitetskog budžeta plaćati razliku. Brzina gradnje će zavisiti od brzine eksprorpijacije

“Koncesionar je predao zahtjev Ministarstvu za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju RS za građevinsku dozvolu za dionicu od Orlovaca, Kozaruše i Donjih Garevaca. Do sada je eksproprisano oko deset odsto zemljišta od ukupne trase autoputa, odnosno, 2,5 kilometra od ukupne trase. Odmah nakon dobijanja građevinske dozvole krenuće i zvanični radovi na samoj trasi”, kažu iz ministarstva saobraćaja i veza RS.

Nedavno je završena rekonstrukcija magistralnog puta Banjaluka – Prijedor. Mještani koji žive uz magistralni put podržavaju gradnju autoputa. Naš sagovornik očekuje da se na taj način preusmjeri teretni saobraćaj.

“Biće nam bezbjednije. Što manje kamiona na magistralnom putu to bolje za građane, mještane svih naselja od Banjaluke do Prijedora”, navodi Draško Malinić iz mjesta Radinjača kod Banjaluke.

Izgradnjom autoputa saobraćaj će biti brži i bezbjedniji. To kažu vozači s kojima smo razgovarali. Podržavaju gradnju ali postoje primjedbe na kvalitet gradnje.

U Bosni i Hercegovini je u posljednjih dvadesetak godina izgrađeno nešto više od 200 kilometara autoputeva. Za gradnju su korišćena kreditna sredstva dok se novcem od akciza i dalje krpe budžetske rupe.

 

bhrt

Facebook
Twitter
X
WhatsApp
Telegram
Email
Print