Hrvatska i Slovenija obustavile redovitu proceduru priznavanja diploma iz BiH

0
32

Izvor: Fena

Povodom Međunarodnog dana obrazovanja, koji se odlukom Glavne skupštine Ujedinjenih naroda obilježava 24. januara svake godine, u Mostaru je održan okrugli stol na temu “Investirati u ljude znači staviti obrazovanje na prvo mjesto!”. Otvorene su teme koje su od životne važnosti za društvo u BiH . Posljednja dva ili tri mjeseca Hrvatska i Slovenija obustavile su redovitu proceduru priznavanja diploma koje se stiču na bh. visokoobrazovnim ustanovama.

Voditelj Ureda za organizaciju i osiguranje kvalitete Sveučilišta Hercegovina Marko-Antonio Brkić naglasio je kako su na okruglom stolu otvorene teme koje su od životne važnosti za društvo u BiH, a posebno se osvrnuo na to da su u posljednja dva ili tri mjeseca Republika Hrvatska i Republika Slovenija obustavile redovitu proceduru priznavanja diploma koje se stječu na visokoobrazovnim ustanovama u Bosni i Hercegovini.

– Ukoliko se ne reagira na adekvatan način to bi moglo prerasti u prvorazredan, a možda i u međudržavni skandal. Ja se nadam se da će institucije u BiH, uz razumijevanje nadležnih agencija u Hrvatskoj i Sloveniji, uspjeti naći rješenje. Ako je problem, a očito jeste, osiguranje kvalitete u sustavu visokog obrazovanja u BiH, onda trebamo staviti obrazovanje na prvo mjesto – smatra Brkić.

Obrazovni sustav u BiH ranjiv i manjkav

Da je visoko obrazovanje u BiH jako ranjivo i manjkavo smatra prof. dr. Mirko Puljić, predsjednik Asocijacije rektora privatnih sveučilišta koji je podvukao kako razlog stoji u tome da je cijeli sustav visokog obrazovanja u našoj zemlji neuređen.

– Imamo s jedne strane akreditiranje visokoškolskih organizacija čime se bave državne agencije za razvoj visokog obrazovanja, dok s druge strane imamo licenciranje, odnosno izdavanje dozvola za rad visokoobrazovnim institucijama. To ne funkcionira, sudaraju se nadležnosti ili između nadležnosti imamo slobodnog prostora. Da ne govorim o Ministarstvu civilnih poslova koje smatra da nema nikakve odgovornosti za ono što se u visokom obrazovanju događa – ustvrdio je profesor Puljić.