Nermin Nikšić, premijer Federacije Bosne i Hercegovine objavio je da će turska firma Čengiz donirati radove i konstrukciju za rješenje sanacije pruge u Donjoj Jablanici na šta se dugo čekalo.
Nikšić je naveo da zastoj u obnovi trase željezničke pruge nije odgovornost samo bivše uprave Željezica FBiH.
“Tu smatram odgovornom i Vladu, pa naravno i sebe kao najodgovornijeg u Vladi. Posebno mi je krivo zbog činjenice da sam predugo vjerovao da će doći do realizacije dogovora kojeg smo imali odmah u prvoj sedmici nakon nesreće između javnih preduzeća Željeznice, Autocete i Ceste Federacije BiH. Nažalost zbog opstrukcija u realizaciji plana uslijed različitog tumačenja Zakona i straha od odgovornosti ono što je bilo najbrže i najefikasnije se nije realizralo. Prvi u lancu odgovornosti su čelni ljudi uprave Željeznica”, naveo je Nikšić.
Zatim je rekao da je Vlada FBiH preuzela odgovornost na sebe te da su nakon njihove promjene krenuli u sanaciju pruge.
“Opravdanja za daljnje čekanje nema i nećemo trpjeti nove opstrukcije od bilo koga. Posebno izražavam zahvalnost kompaniji Čengiz koja je odlučila da svima koji su se krili iza straha od odgovornosti očita lekciju i donira radove i konstrukciju za konačno rješenje sanacije”, dodao je.
Na kraju je poručio da očekuje da se posao završi u što kraćem roku od dosadašnjeg perioda koliko se čekalo na početak radova.
“Vlada FBiH im stoji na raspolaganju, angažovali smo i Agenciju za javne nabavke da prvi dio posla riješe što efikasnije i po svim propisima. U daljem poslu mogu računati na svaki vid pomoći koji im bude potreban, ali odgode više ne smije biti”, zaključio je Nikšić.
Inače, turska firma Čengiz (Çengiz Insaat) je skoro poslala pismo namjere na ruke ministrice prometa i komunikacija FBiH Andrijane Katić te vršioca dužnosti v.d. predsjednika Uprave Željeznica Mirze Hadžibegića, a u kojem je navedeno da su spremni donirati potrebne usluge i radove na sanaciji i rekonstrukciji željezničke pruge na dionici Ostrožac – Grabovica, lokacija Komadinovo vrelo.
Donacija uključuje raščišćavanje lokacije oštećene infrastrukture, izvođenje pripremnih radova, izrada potrebne projektne dokumentacije i izvođenje građevinskih radova na rekonstrukciji i sanaciji željezničke pruge (izrada šipova, armirano betonske konstrukcije, izrada nasipa iznad konstrukcije, izrada tucaničkog zastora).
Još nije jasno da li je ova firma odabrana jer je poslala pismo namjere ili su bili potrebni još neki kriteriji. Nikšić to nije precizirao niti pojasnio.
N1