Nedostatak radnika u turističkom sektoru

Izvor: BHRT (D.P.)

Tokom pandemije, ugostiteljski i turistički sektor susreo se sa najviše problema. Sada kada epidemiološke mjere popuštaju susreću se sa novim problemom, a to je nedostatak radnika.

Pred početak nove turističke sezone, domaći ugostitelji su na mukama. Stranice oglasa i Fejsbuk grupe preplavljene su oglasima ugostitelja. Konobari, kuvari, šankeri, trenutno su najtraženiji radnici u našoj zemlji.

Мilena Stanišić, marketing menadžer “Etno sela Stanišići”

“U ovom trenutku smo u velikom problemu, odlazi po pet šest radnika, dođe tek dvoje. Konstantno su raspisani konkursi za prijem radnika, kako šankera, konobara, recepcionera, održavanja, ali nikako da dobijemo broj radnika koji nam je potreban“.

Odlazak radnika u inostranstvo desetkovao je domaće tržište.

Мilena Stanišić, marketing menadžer “Etno sela Stanišići”

„Ljudi odlaze u Njemačku, Hrvatsku i Crnu Goru, posebno pred početak sezone kada te države imaju jak marketing i povlače sve više ljudi jer mogu da im ponude bolje uslove i veće plate“.

S druge strane, u Sindikatu kažu da su plate i uslovi rada glavni razlog odlaska radnika. Statistika kaže da je prosječna plata radnika u ugostiteljstvu od 600 do 1000 KM.

GORAN SAVANOVIĆ, predsjednik Sindikata turizma, ugostiteljstva i trgovine RS

„Jedan od razloga su niske plate koje su u zadnje vrijeme bile niske. Djeca više ne žele da idu u te škole i traže bolje plaćena zanimanja, zato je došlo do smanjenja ponude. Drugo, oni koji su radili napuštaju i idu u bolje sredine i bolje plaćena mjesta“.

Pojedini ugostitelji rješenje vide u školovanju stručnog kadra.

Аleksandar Bedić, ugostitelj

„U našem gradu, u našem okruženju nije dobro organizovan sistem školovanja, obrazovanja. Bijeljina zaslužuje ugostiteljsku školu da isprofiliše tu djecu. Stručna škola koja bi profilisala ljude, kadrove“.

Da bi uslove poboljšali, ugostiteljima, koji još sabiraju gubitke uzrokovane pandemijom, neophodna je pomoć nadležnih. Pojedine lokalne zajednice nastoje ponuditi rješenje kroz programe podrške zapošljavanju i jednokratnu pomoć, ali to je, imajući u vidu razmjere štete, ugostiteljima nedovoljno.

Facebook
Twitter
X
WhatsApp
Telegram
Email
Print