U zimskim uslovima, kada pada snijeg, a temperature su niske, osnovno pravilo vožnje je – polako je brzo. Pokušate li krenuti brzo s previše gasa nećete postići ništa osim proklizavanja točkova.
Međutim, ako krenete nježno, polako otpuštajući kvačilo i minimalno stišćući papučicu gasa postići ćete puno bolji efekat i brže pokrenuti automobil s mjesta.
Na snijegu i ledu podloga je toliko skliska da je gotovo nemoguće izbjeći proklizavanje točkova.
Malo proklizavanja na tako klizavim podlogama ne šteti, u nekim slučajevima čak i pomaže zbog čega većina automobila nudi mogućnost isključivanja ESP, ali cilj je što prije uhvatiti kontakt s podlogom.
Ako i dođe do proklizavanja prilikom kretanja zadržite gas na što nižem broju okretaja dok gume ne uhvate. Zimske gume tu uveliko pomažu s obzirom na to da hemijski sastav gazne površine osigurava elastičnost na niskim temperaturama, a lamelice grabe snijeg.
Opasni crni led
Čak i kada nije prekriven snijegom i ledom, asfalt zimi može biti itekako klizav. Kombinacija puno vlage u vazduhu, magle, masnih naslaga i niske temperature na kolovozu mogu stvoriti tanki, prozirni i vrlo skliski sloj koji se zove crni led. Crni je možda i opasniji od pravog leda s obzirom na to da ga puno vozača ne očekuje niti uoči na vrijeme, a može opstati i na višim temperaturama.
Bez naglih poteza
Ostale nedaće koje vrebaju na putevima zimi su dobro poznate i lako prepoznatljive – mraz, inje, kiša koja se ledi u dodiru s tlom, snijeg, led… Sve to drastično smanjuje trenje između gume i podloge pa vožnji zimi pristupajte s posebnim oprezom. Najvažnije je komande koristiti nježno i s puno osjećaja.
Zbog toga je preporuka da vozite u udobnoj i lakoj obući umjesto tvrde i krute zimske obuće ili teških čizama u kojima se gubi svaki osjećaj za pedale.
Automobili sa zadnjim pogonom lakše kreću u takvim uslovima od automobila s prednjim pogonom, ali prednjepogonaši mogu zakretati pogonske točkove što može itekako biti od pomoći ako zaglibite u snijegu.
Pogon na sva četiri točka je u takvim uslovima superioran, ali vozači takvih automobila ohrabreni dobrim performansama prilikom starta često bespotrebno jure kada je klizavo zaboravljajući da 4×4 pogon ne pomaže prilikom kočenja.
Kočenje
Kočenje na klizavom putu je naime veći problem nego kretanje.
Automobili s ABS imaju mogućnost upravljanja prilikom kočenja, ali na utabanom i dubokom snijegu čak imaju i duži put zaustavljanja od automobila bez ABS, čiji se blokirani točkovi ukopavaju i zbog toga ranije zaustavljaju automobil.
U svakom slučaju, važno je da na skliskom asfaltu držite veći sigurnosni razmak od uobičajenog te počnete da kočite na vrijeme.
Nježno u krivinu
U krivinama ponašanje automobila uglavnom ovisi o konstrukciji pogona, odnosno vašem baratanju papučicom gasa. Što se tiče upravljača, nježnost je i tu ključna.
U krivinu ulazite oprezno, postepeno zakrećite upravljač i osluškujte reakcije automobila. Prilikom ulaska u krivinu nemojte davati gas, a ako kočite, radite to s mjerom. Ako automobil ipak nastavlja ravno umjesto da skreće, probajte što više rasteretiti prednje točkove tako što ćete pustiti kočnicu i pritisnuti kvačilo.
U drugoj fazi prolaska krivine, fazi ubrzavanja, budite vrlo nježni. Ako pretjerate s gasom automobili s prednjim pogonom klizaće prednjim dijelom prema spoljašnjem rubu krivine šireći putanju, dok će automobili sa zadnjim pogonom kliziti stražnjim dijelom okrećući se prema unutarnjoj strani krivine zatvarajući putanju.
Prva pomoć je u oba slučaja pritiskanje kvačila čime ćete trenutno rastereti pogonske točkove vučne sile. Takođe, je važno tada ne paničiti već upravljač nježno i postepeno zakrenuti u smjeru u kojem želite ići, piše Autoklub.hr.
Program N1