Predizborna kampanja za prijevremene parlamentarne izbore u Srbiji koji se danas održavaju bila je mirnija nego što se očekivalo. Nisu izostali niski udarci i tabloidne afere, ali konačni dojam je da se u kampanji sudjelovalo bez previše žara.
Stoga Zoran Gavrilović iz Ureda za društvena istraživanja (BIRODI) primjećuje da je “kampanja bila previše osobna, i da se uopće nije išlo u dubinu tema”.
“Dominirale su teme vezane za vanjsku politiku, Kosovo i osobne obračune. Bilo je dosta svađe i govora mržnje, i mislim da zbog toga birači nisu imali relevantne informacije na temelju kojih bi mogli donijeti ispravnu odluku za koga glasati”, kaže za Deutsche Welle Gavrilović koji se bavi monitoringom medija i dodaje:
“S jedne strane smo, dakle, imali Vučićevu propagandu, a s druge opoziciju koja je pokušavala nekako umanjiti efekte te propagande.”
Kampanju je obilježila i sveprisutnost predsjednika Srbije Aleksandra Vučića. Kao nositelj liste Srpske napredne stranke (SNS) imao je čak 45 obraćanja u 44 dana. Vrhunac je bio posljednji dan kampanje, pred predizbornu tišinu, kada je imao četiri nastupa u 24 sata.
Zatvorenost medija i propaganda vlasti kao rezultat imaju potpuni krah predizbornih poruka. Ako su pojedine političke stranke i imale neke bitne poruke biračima, one su ugušene nerealnim obećanjima vlasti i ocrnjivanjem opozicije.
Više na: N1