“Movember” – Jeste li spremni na izazov?!

0
56

 

Ono što je oktobar za žene, to je novembar za muškarce. Tokom ovog mjeseca širom svijeta obilježava se “Movember”, mjesec posvećen prevenciji i ranom dijagnosticiranju muških bolesti, jer 98% bolesti su izlječive samo ako se na vrijeme otkriju.  No, Movember pokret više je od pukog trenda puštanja brkova i ove godine slavi punoljetstvo!

OD ŠALE DO GLOBALNE PRIČE

Priča o tome kako je nastao ovaj pokret i trend sama po sebi je inspirativna i šalje važnu poruku.

2003. je godina,  Melbourne, Australija, dva prijatelja u baru ispijaju piće i zezaju se. Kako to obično biva razgovara se o svemu i svačemu. Brkovi! Kako se došlo na tu temu? Ko zna, nije ni bitno. Zapitali su se kako to da brkovi više nisu toliko u modi, a onda je pala opklada. Uspjeti ubijediti muškarce da mjesec dana puštaju brkove. Uspjeli su, u početku samo 30 muškaraca je pristalo to uraditi, ali su uspjeli. Za godinu dana broj muškaraca koji su pristali na ovaj izazov porastao je na 400, a onda je priča postala historija i tradicija. Naredne godine 9.000 muškaraca pridružilo se pokretu, a 2006. godine službeno je priznat kao dobrotvorna organizacija. Istovremeno sa radom je započela i podružnica u Novom Zelandu.

Godine su se nizale, a sa njima i rast osnovane fondacije koja je priču, nastalu iz dosade, okrenula u sasvim drugom smjeru. Odlučili su prikupljati novac, a prvi sakupljeni iznos od 54.000 dolara donirali su istraživanju u borbi protiv raka prostate, a onda je sve postalo globalno. Uskoro su se pridružile mnoge zemlje širom svijeta, a najviše pobornika se priključilo u Kanadi. Brkovima, kao ukrasu muškog lica dato je sasvim novo značenje.

image

Velika vizija fondacije je održivo utjecati na zdravlje muškaraca/Pixabay

Shvatili ste pouku priče zar ne, ali to nije sve! Od tada je mnogo toga učinjeno. Danas je Movember fondacija aktivna u preko 20 zemalja u kojima je uključeno više od 5 miliona ljudi.

Naziv fondacije i pokreta “Movember” nastaje maštovitom kombinacijom engleskih riječi  za mjesec “november” i “moustache” (brk), a podržava rano otkrivanje zloćudne bolesti kakav je karcinom prostate jer u svijetu se u prosjeku svake tri minute dijagnosticira jedan novi slučaj oboljenja od karcinoma prostate, a svake 13. minute od iste bolesti neko umre.

Statistike se mijenjaju, podložne su promjenama, ali isto tako, nažalost, mijenja se i zbir onih crnih brojki. Stoga i ove godine tokom mjeseca novembra, milioni muškaraca širom svijeta puštaju brkove, a sve u svrhu podizanja svijesti i edukacije o raku prostate kao i drugih zdravstvenih problema koji pogađaju mušku populaciju.

MUŠKARCI UMIRU PRIJE VREMENA

Postoji zdravstvena kriza koja se tiče polovine čovječanstva – muškaraca, a o kojoj se ne govori. Prema svjetskom prosjeku muškarci umiru do 6 godina ranije od žena. Movember fondacija želi odstraniti ovu neravnotežu, koja se ignoriše na regionalnoj, nacionalnoj, ali i globalnoj razini. Prema tome, zdravlje muškaraca nalazi se u kritičnom stanju, jer umiru prerano. Želi se iskorijeniti nejednakost vezano uz zdravlje između spolova.

Velika vizija fondacije je održivo utjecati na zdravlje muškaraca. Pri tome fondacija konkretno slijedi jedinstven cilj. Do 2030. trebalo bi smanjiti broj muškaraca koji umiru prije vremena za 25%. Naročito kod raka prostate i testisa je rano otkrivanje mjerodavno za uspješno liječenje. Ravno otkrivanje spašava život.

Četiri važne činjenice nalaze u fokusu, a koje bi pomoću “Movembera” trebale i u javnosti dobiti na većoj pažnji, to su:

  • Rak prostate: Drugo oboljenje po učestalosti kod muškaraca širom svijeta
  • Rak testisa: Najučestalije oboljenje kod muškaraca između 20 i 40 godina
  • Loše psihičko zdravlje muškaraca te prevencija od suicida: 3/4 svih suicida čine muškarci
  • Poboljšanje općeg zdravlja kod muškaraca
image

Pusti brkove u ime zdravlja!/Pixabay

Koliko je podizanje svijesti bitno govori podatak Svjetske zdravstvene organizacije (WHO). Naime, sedam od deset muškaraca ne zna da ima prostatu, gdje se ona nalazi, niti čemu ona služi!

ŠTA VAM DONOSIMO U IME ZDRAVLJA?

Medijska grupacija Oslobođenje, kao kompanija koja godinama ima status društveno odgovorne, pridružila se ovom globalnom pokretu. Kroz ovaj mjesec bit ćemo vaši saveznici i istinski prijatelji. Serijalom intervjua i video priča sa priznatim stručnjacima i poznatim osobama iz javnog života postali smo dio ovog humanog pokreta kojim želimo da podignemo i ojačamo svijest o zdravlju muškaraca.

Da bi sve bilo lakše, za vas smo pripremili i lagane, zanimljive sadržaje zbog kojih će vam se sasvim sigurno nasmiješiti brk. Zato dragi muškarci, na samom početku ovog putovanja punog podrške, korisnih savjeta, odgovora koje tražite sami u sebi, zanimljivosti i ljubavi prema vlastitom biću, podsjećamo vas da jednom godišnje odete na redovne preglede i posvetite se svom zdravlju. Zato pusti brkove u znak podizanja svijesti o muškom zdravlju!

 

izvor: oslobodjenje.ba