Mediji u Bosni i Hercegovini sve češće forsiraju bol i patnju žrtava u tragičnim događajima, a novinarska etika kao da se zanemaruje. Senzacionalizam i „klikbejt” pristup preovladavaju, često bez poštovanja prema osjećajima porodica pogođenih tragedijom. Zašto je klik postao važniji od etike?
Iako je na internetu svakodnevno prisutna zloupotreba ljudske patnje, iskusni novinari naglašavaju da odgovorno novinarstvo može koristiti interes javnosti za podizanje svijesti o ozbiljnim društvenim pitanjima. Kada se tragični događaji ipak adekvatno prenesu, mediji mogu biti društveno odgovorni i posvetiti pažnju važnim temama, kao što je mentalno zdravlje.
„Izvještavanje u skladu s etikom i profesionalizmom mora biti prioritet,” ističe novinarka Adisa Herco iz BHT1. „Senzacionalizam uvijek šteti žrtvama i porodicama, a dugoročno narušava i povjerenje javnosti.”
S druge strane, mnogi naglašavaju da marketing i posjećenost dominiraju, pa tako i sadržaji često podilaze najnižim osjećanjima publike, što šteti dostojanstvu žrtava. Selma Zulić Šiljak iz Media centra Sarajevo upozorava na problem okrivljavanja žrtava u izvještajima, što dodatno pogoršava situaciju.
Prema Kodeksu za štampane i online medije BiH, mediji su obavezni obzirno i odgovorno izvještavati o tragedijama, nesrećama i privatnim pitanjima. Cilj je njegovanje društva koje će prepoznati vrijednost odgovornog novinarstva i podržati medije koji slijede etičke standarde, umjesto senzacionalizma.