Da je sretan i zadovoljan radnik zaista dobar radnik nije samo isprazna fraza, a možemo samo dodati da je i odmoran radnik zaista produktivan radnik.
Pravljenje redovnih pauza u poslu i uzimanje godišnjeg odmora je od presudnog značaja za fizičko i psihičko zdravlje zaposlenih, piše Harpers Bazaar.
U današnjoj radoholičarskoj kulturi, pauziranje i korištenje godišnjeg odmora neki smatraju luksuzom, a nemali broj ljudi će s ponosom reći da svoj odmor ne koriste, tačnije, da ga provode za kancelarijskim stolom. No, ukoliko odlučite da preskočite odlazak na godišnji odmor, imajte na umu da pauza od obaveza i dnevne rutine smanjuje depresiju, pospješuje rad srca, a samim tim i koncentraciju. Smanjen stres utječe na povećanu sposobnost kreativnog rješavanja problema, a dugoročno na produžavanje životnog vijeka.
Važno je shvatiti da je odmor sastavni dio projekta samoljublja. Ukoliko ste dobri sebi, bit ćete odlični drugima. Godišnji odmor je vaše zakonsko pravo, ali mnogo značajnija je potreba tijela i duha da se okrijepi i regeneriše.
Britanske studije došle su do zaključka da loše mentalno zdravlje dugoročno ima ogromne troškove po poslodavca, koji na godišnjem nivou u Velikoj Britaniji iznose i do 42 milijarde funti. Richard Branson, britanski biznis magnat i milijarder, zagovornik je politike neograničenog odmora, odnosno njegovi zaposleni mogu u bilo kom trenutku da zatraže odmor.
Za one koji nemaju priliku da rade u korporaciji Virgin gospodina Bransona topla preporuka je da ozbiljno shvate svoj odmor i njegovo planiranje. Budite spremni da ga isplanirate godinu dana unaprijed. Osmislite ga kao da ćete na put ići za nekoliko nedjelja i neka te dvije sedmice koje ćete provesti na odmoru budu u potpunosti organizovane po vašim zamislima.
Jednom kada stignu na željenu destinaciju za odmor, većina sebi postavlja pitanje da li treba ugasiti poslovni broj telefona dok je na odmoru ili će, pak, biti prisutni putem e-maila. Pitanje vaše involviranosti u korporativnoj komunikaciji dok ste na odmoru apsolutno je na vama. Neki stručnjaci savjetuju, a to se pogotovo odnosi na menadžere, da prevelika prisutnost u poslovnoj komunikaciji dok je osoba na odmoru loše utječe na moral zaposlenih, jer se stvara osjećaj mikroupravljanja na daljinu i time podriva kompetentnost zaposlenih.
Prije nego što odete na dugoočekivani odmor, porazgovarajte sa svojim timom i saopštite u kom periodu ćete provjeravati mejlove i biti dostupni za komunikaciju. Ne odbacujte ideju da bespotrebnu komunikaciju riješite jednim telefonskim pozivom. Od presudnog je značaja imati mjere. Ukoliko vi ne poštujete svoje slobodno vrijeme dok ste na odmoru, kako možete očekivati to isto od kolega ili saradnika? Ipak, mala je vjerovatnoća da će se desiti toliko urgentna situacija dok ste vi na moru, da ne može da sačeka vaš povratak.