Ulazak Hrvatske u zonu Šengena za domaće prevoznike znači još duža čekanja na prelazima, dodatne troškove i gubitke
Na graničnom prelazu Gradiška kolaps. Kolona vozila koja čeka da izađe iz BiH duga je nekoliko kilometara. Putnički automobili na prelazak granice čekaju 4 do 5 sati. Kamioni dvostruko duže.
Ulazak Hrvatske u zonu Šengena za domaće prevoznike znači još duža čekanja na prelazima, dodatne troškove i gubitke.
“Trebamo se dobro naoružati strpljenjem i čekanjem. Očekuju nas ogromni problemi, kako u poslovanju, tako u svakom vidu. Problem ogroman će biti. Zbog takvog čekanja na graničnim prelazima u protekle tri godine napustilo nas je 5,5 hiljada profesionalnih vozača. Otišlo je preko 1300 prevozničkih firmi. Upravo zbog tog problema. Onda možemo očekivati šta će se desiti u narednom periodu“, kaže za BHRT Nikola Grbić, iz Udruge prijevoznika za unutarnji i međunarodni promet RS.
U Upravi za indirektno oporezivanje kažu da već danima primaju pritužbe na dugotrajna čekanja prelaska granice sa Hrvatskom. Poručuju da će pokušati učiniti sve što je u njihovoj moći da se smanje gužve.
“Mi, ukoliko bude potrebno, možemo imati određene razgovore i sa Carinskom službom RH. Međutim, radi se o drugoj državi i drugoj carinskoj upravi, tako da oni su ti koji donose određene smjernice kada su u pitanju kontrole i postupci prilikom ulaska u njihovu zemlju. Tako da ne možemo praktično tu nešto više učiniti, ali možemo upozoriti na eventualno neko duže čekanje“, ističe Ratko Kovačević, glasnogovornik Uprave za indirektno oporezivanje BiH.
Bhrt.ba