Kako je hercegovački bijeli luk osvojio tržište

0
78
U Ljubinju, malom mjestu na jugu Hercegovine, smještena je kompanija “Farmavit” u kojoj nastaju jedinstveni proizvodi od domaćeg bijelog luka uzgojenog na sunčanim hercegovačkim poljima. Svoje pionirske korake započeli su prije tri godine, da bi danas postali apsolutni lideri u proizvodnji bijelog luka u Bosni i Hercegovini, ali i šire.
– Ovaj je kraj bio poznat po uzgoju duhana, a danas se tu više uzgaja bijeli luk za kojeg su neka istraživanja pokazala da je jedan od najkvalitetnijih na svijetu – objašnjava 28-godišnji Stefan Šalvarica, za EU4AGRI.
Stefan je jedan od uposlenika ove firme i trenutno najodgovorniji za proces proizvodnje bijelog luka. Dok obilazi proizvodni pogon u kojem nastaju različiti proizvodi, pojašnjava razvojni put firme i njen značajni napredak. Kroz podršku projekta EU4Business uspjeli su poboljšati uslove rada i produktivnost, smanjiti troškove i ponuditi kupcima jedinstvene proizvode. Količinu otkupa podigli su za 10 tona godišnje.
Otkup u Hercegovini
Projektom finansiranim sredstvima Evropske unije, ova je firma riješila veliki problem izvora toplotne energije, kao i problem vodene pare koja se stvarala u procesu termičke obrade luka i tako otežavala rad u proizvodnji.
– Ventilacijom i klimatizacijom objekta sada se za par minuta riješimo pare. Također, ranije se veliki dio posla obavljao ručno a sada uz pomoć novih mašina su unaprijeđeni i ubrzani procesi punjenja, etiketiranja i zatvaranja tegli – pojašnjava Stefan.
Imaju vlastite plantaže na kojima uzgajaju bijeli luk, ali određenu količinu otkupljuju od svojih kooperanata s područja Hercegovine. Jedan od njih je i 31-godišnji Milan Slijepčević iz Ljubinja, kojem u procesu uzgoja bijelog luka pomoć pružaju supruga i majka.
– Bijeli luk je teško uzgajati jer se cijeli proces obavlja ručno – od sadnje do vađenja. Unatoč tome mi smo zadovoljni. Naš trud se isplati jer imamo zagarantovani otkup i redovnu isplatu – objašnjava Milan, koji je također zaposlen u firmi Farmavit na procesima proizvodnje.
Nakon otkupa, bijeli luk se šalje na analizu prije nego od njega nastanu proizvodi koje na policama supermarketa kupci u Bosni i Hercegovini i van njenih granica pronalaze pod brendom Miris Hercegovine.
– Mi proizvodimo pastu od bijelog luka i različite marinade koje se sastoje od domaćeg bijelog luka potopljenog u začine, maslinovo i suncokretovo ulje. Uz to, zahvaljujući projektu EU4Business sada proizvodimo i takozvani black garlic – kaže Stefan.
Black garlic ili crni češnjak nastaje procesom fermentacije svježeg bijelog luka. U tom procesu ubrzanog “starenja”, mijenja boju, karamelizira se i njegova se svojstva pojačavaju. Zbog svojih karakteristika, ova je vrsta bijelog luka izuzetno cijenjena i tražena na svjetskom tržištu. Nabavkom mašine za fermentaciju, Farmavit je postala jedini proizvođač ovog luka u Bosni i Hercegovini i šire.
Uz planove o novim marinadama, plasmanu crnog češnjaka na međunarodno tržište i svježeg bijelog luka, nastavljaju ulagati u velike planove kojim će osigurati već dodijeljenu titulu apsolutnog lidera na tržištu.

– Uložili smo dodatna vlastita sredstva u nabavku opreme koja će nam pomoći u proizvodnji želatinskih kapsula punjenih ekstraktom bijelog luka. Mi ćemo biti prva firma u regiji i šire koja će proizvoditi dijetetske suplemente ovog tipa – zadovoljno dodaje.

 

izvor: ba.ekapija.com