Sarajevsko komunalno preduzeće Vodovod i kanalizacija (ViK) pozvalo je građane da zaštite vodomjere i cijevi od smrzavanja vode ili oštećenja vodomjera.
Naime, niske temperature i slabo zaštićena vodomjerna mjesta, šahtovi u kojima se nalaze vodomjeri mogu prouzrokovati pucanja stakla na vodomjeru, a nerijetko i do oštećenja kompletnog vodomjera, podsjećaju iz VIK-a.
“Bez vode tokom zimskih mjeseci korisnici mogu ostati usljed smrzavanja vode u dijelovima internih vodovodnih instalacija iza glavnog vodomjera. Za njihovo održavanje zaduženi su potrošači, te savjetujemo da provjere da li su i u kojoj mjeri zaštićeni vodomjeri i vodovodne instalacije”, navode iz VIK-a.
Ističu kako je neophodno da se blagovremeno izvrši zaštita vodomjernih mjesta i instalacija od mraza, tako što će se vodomjer i otkrivene cijevi obložiti odgovarajućim termo-izolacijskim materijalom (stiropor, staklena vuna i slično). Eventualni nedostatak navedenog izolacionog materijala može se nadomjestiti starim dekama, poručuju.
Sve vodovodne cijevi koje se nalaze na otvorenom neophodno je isprazniti, kao i ukoliko je moguće, zatvoriti otvoreni prostor u kojem su smještene vodovodne instalacije. Voda se po pravilu ledi u plitkim i nezaštićenim dijelovima instalacije, kao i u negrijanim dijelovima zgrada.
“Iako ovaj poduhvat traži ili vrijeme ili novac, trošak je puno manji od onog koji nastaje zbog puknuća cijevi nakon što se voda zaledi. Potrošačima koji primijete da su ostali bez vode savjetujemo da prvo provjere stanje instalacija u vodomjernom oknu, da pokušaju okrenuti ventil, ali nikako na silu. Ventil koji nije moguće okrenuti upućuje da je voda u instalacijama u vodomjernom oknu zaleđena. Najbrže će se odlediti pomoću isparavanja tople vode u zatvorenom oknu sa spuštenim poklopcem. Zamrznute instalacije nikako se ne smiju odleđivati direktnim polijevanjem tople vode preko njih, niti korištenjem otvorenog plamena”, savjetuje VIK.
Za ponovnu uspostavu vodosnabdijevanja, potrebno je pronaći, odnosno pregledati svaki dio instalacije.
Upozoravaju građane i upravitelje zgrada da blagovremeno poduzmu potrebne mjere zaštite koje će evidentno uticati na to da kućni budžeti ne budu dodatno opterećeni izdvajanjem novca za popravke instalacija i vodomjera.
“Ukoliko korisnici nisu u mogućnosti sami riješiti problem odmrzavanja vode u cijevima iza glavnog vodomjera potrebno je da se obrate stručnim osobama, vodoinstaleterskim firmama ili upraviteljima”, ističu.
Za sve dodatne informacije, građani se mogu obratiti direktno na adresu KJKP “Vodovod i kanalizacija”, ulica Jaroslava Černija br. 8 u Centar za potrošače.