Hoće li doći do potpune zabrane mobitela u školama u Federaciji BiH

Neke zemlje najavljuju, dok su neke već uvele zabranu mobitela u školama, a taj primjer slijedi i u više škola u Federaciji BiH koje smatraju da se vremenom smanjuje ometanje nastave, poboljšava koncentracija učenika te se postiže veća pismenost. i socijalizacija.

Jedan od primjera je i OŠ Čerin u Čitluku čije je Vijeće roditelja i škole u saradnji s Učiteljskim vijećem donijelo odluku o zabrani donošenja i korištenja mobitela u školi.

Ako učenik iz opravdanog razloga (bolest ili drugi opravdani razlog) ponese mobitel u školu dužan je prije početka nastave o tome obavijestiti učitelja, razrednika i dežurnog nastavnika, objasnili su iz škole, dodavši da ako se kod učenika pronađe mobitel, isti se oduzima i predaje u sekretarijat škole te se informira direktor.

Inicijativu za izradu propisa kojim se zabranjuje upotreba mobilnih telefona i tableta tijekom trajanja nastave u svim osnovnim i srednjim školama u Federaciji, osim u situacijama kada je upotreba potrebna iz edukativnih, medicinskih i drugih opravdanih razloga, postavila je zastupnica Marijana Hrvić-Šikuljak na vanrednoj sjednici Zastupničkog doma Parlamenta Federacije BiH 25. oktobra ove godine.

– Inicijativa koja nam je dostavljena opravdana je te načelno podržavamo pokretanje iste, a u cilju dobrobiti učenika, njihova zdravlja, obrazovanja i odgoja. Ipak, ne zagovaramo potpuno izbacivanje tableta i drugih elektronskih uređaja iz nastavnog procesa, ako se koriste u odgojno-obrazovne svrhe i pod nadzorom nastavnika i stručnih suradnika u školi – stav je Ministarstva obrazovanja i nauke FBiH.

– Inicijativa koja nam je dostavljena opravdana je te načelno podržavamo pokretanje iste, a u cilju dobrobiti učenika, njihova zdravlja, obrazovanja i odgoja. Ipak, ne zagovaramo potpuno izbacivanje tableta i drugih elektronskih uređaja iz nastavnog procesa, ako se koriste u odgojno-obrazovne svrhe i pod nadzorom nastavnika i stručnih suradnika u školi – stav je Ministarstva obrazovanja i nauke FBiH.

Dodaju kako u cilju osiguranja kvalitetnog obrazovanja, uključujući jačanje digitalnih kompetencija učenika, već duži niz godina podržavaju projekte koji se odnose na jačanje digitalnih kompetencija učenika, ali i zaštitu i prevenciju nasilja u digitalnom okruženju.

Napominju i kako prekomjerna upotreba mobilnih telefona i tableta nosi sa sobom negativne posljedice te smatraju da je potrebno raditi na tome da se svi negativni učinci današnjih tehnologija svedu na minimum.

– Upotreba mobilnih telefona i tableta u nastavi treba biti regulirana zakonskim i podzakonskim aktima na nivou kantona ili aktima škola – zaključuju iz Ministarstva.

Facebook
Twitter
X
WhatsApp
Telegram
Email
Print