Gripa ima svoj specijalni jelovnik

0
29

 

Kada imate gripu, obično je hrana na posljednjem mjestu. Normalno je smanjiti obroke tokom gripe, jer je tada i smanjen apetit. Potrebno je konzumirati manje količine hrane koja će dati energiju i sastojke koji će pomoći da se oporavite.

Portal Healthline poručuje da je temeljac, odnosno bistra juha, jedna od najboljih namirnica koju možete konzumirati dok imate gripe. Bilo da se radi o povrtnom ili pilećem temeljcu, on sprečava dehidraciju i pomaže ublažavanju bolnog grla te uklanjanju osjećaja začepljenosti.

Piletina tijelu daje željezo i protein, a povrće poput mrkve i celera daje zdrave nutrijente. Pileća čorba kombinira prednosti bistre juhe i dodatnih sastojaka. Može se jesti tokom trajanje oboljenja od gripe, ali je važno paziti na unos soli.

Bijeli luk- ovo se povrće u alternativnoj medicini koristi kao prirodni antibiotik već stoljećima. Jedno je istraživanje pronašlo pozitivne učinke bijelog luka kao dodatka prehrani kod jačanja imuniteta i smanjenja jačine simptoma gripe. Zbog njegove sposobnosti da utječe na poboljšanje imuniteta, razmislite o konzumiranju bijelog luka i prije prvih znakova gripe.

Prema studiji koju je provela International Immunopharmacology, jogurt pomaže u njegovanju natečenog grla i jača imunološki sistem. Sadrži i proteine, a valjalo bi birati jogurte bez dodatnih šećera.

Vitamin C je važan nutrijent koji pomaže ojačati imunološki sistem što je vrlo važno kada smo bolesni. Dodaci mogu pomoći, ali konzumacija vitamina C je snažnija direktno iz namirnica koje konzumirate. Dok imate gripu, grickajte voće bogato ovim vitaminom poput limuna, naranče, mandarina, jagoda, paradajza…

Špinat, kelj i ostalo lisnato povrće može ojačati imunitet jer sadrže i vitamin C i vitamin E, a možete ih kombinirati u popularnom smoothieju. Možete ih jesti i sirove uz nekoliko kapljica limuna i maslinovog ulja tokom čitavog trajanja bolesti.

Mnogima mrska, brokula je snažan izvor nutrijenata koji može pomoći našem organizmu. Tek jedna porcija pruža vitamin C, vitamin E, kalcij i zdrava vlakna. Kada osjetite da vam se sredinom ili pred kraj trajanja gripe vraća apetit, razmislite o konzumiranju tog povrća – možete napraviti i supu od brokule.

Kada ste bolesni, vruća zdjelica zobene kaše može biti umirujući odabir hrane pun nutrijenata. Zob, kao i druge cjelovite žitarice, prirodan je izvor vitamina E, sadrži antioksidanse i beta-glukan koji pokreće imunološku reakciju protiv virusnih, bakterijskih, gljivičnih i drugih uzročnika bolesti.

Pred kraj gripe postoji mogućnost da imate snažnije začepljene sinuse i pluća. Određeni začini poput bibera i ljutitog hrena mogu pomoći u “razbijanju” tog osjećaja tako da možete bolje disati. No, ove je začine potrebno izbjegavati ako imate upaljeno ili nateklo grlo, savjetuje Healthline.

Tokom gripe i mnogih drugih bolesti, gubi se mnogo tekućine. Važno se dobro hidratizirati, a najbolji saveznik u tome je voda koja djeluje poput prirodne detoksikacije organizma.  Ako niste obožavatelj vode, pripremite čaj od đumbira, biljni čaj s medom, čaj od meda i limuna te 100 posto prirodne sokove, bez dodatnih zaslađivača.