Kažu nam kako niko ne vodi računa o tome kako oni žive od predaje zahtjeva za penzionisanje do prve penzije, da li imaju šta jesti, platiti režije…

“Zakoni se strogo primjenjuju”

Pojašnjenje smo potražili u Federalnom zavodu za penzijsko i invalidsko osiguranje.

– Federalni zavod u svom radu, između ostalih, primjenjuje i Zakon o upravnom postupku, koji je propisao rokove za donošenje rješenja. Odredbama Zakona o PIO-u propisano je da nosilac osiguranja pruža stručnu pomoć korisnicima prava i
osiguranicima. Navedene zakone Zavod strogo primjenjuje.

Zavod u postupku donošenja rješenja, vrlo često, nailazi na sporne situacije koji nisu u nadležnosti ovog zavoda, a bez čijeg prethodnog rješavanja nije moguće odlučiti o ostvarivanju prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja, a što u skladu sa zakonom o upravnom postupku prolongira rokove od 30, odnosno 60 dana.

Među spornim situacijama su recimo neuplaćeni doprinosi za penzijsko i invalidsko osiguranje za periode osiguranja, pogrešno evidentirani podaci o stažu osiguranja od poslodavaca, nedostavljanje potrebne dokumentacije od osiguranika kao i dugotrajno vođenje postupka ocjene radne sposobnosti kod Instituta za medicinsko vještačenje kao samostalne institucije i slično – navodi nam Tomislav Kvesić, portparol Federalnog zavoda za penzijsko i invalidsko osiguranje.

“Rokovi teku kada je dokumentacija kompletna”

Dodaje kako u takvim slučajevima uposlenici Zavoda obavještavaju podnosioce o koracima koje je nužno poduzeti kako bi se obaveze izmirile ili kako bi podaci bili uredno evidentirani, a sve u cilju donošenja zakonitog rješenja.

– Službe Zavoda ne mogu donijeti rješenje dok se navedene stavke ne riješe, a rješavanje istih nije u nadležnosti Zavoda, pa iz tih razloga bude pomjeren rok za rješavanje jer po Zakonu o upravnom postupku rokovi počinju teći kada je dokumentacija kompletna – pojašnjava nam Kvesić.