Električni romobili sve popularniji u BiH, a uredbe o regulisanju nema

0
31

Električni romobili postali su glavni trend kako u svijetu, tako i u Bosni i Hercegovini. No, bez obzira na njihovu sve veću popularnost, na nivou BiH ne postoji odredba koja ih reguliše.

Zbog svoje praktičnosti, ekonomičnosti i kompaktnosti mnogi ih smatraju vozilima budućnosti, međutim ova vrsta vozila donosi i opasnosti od korištenja zbog čega neke zemlje pribjegavaju zakonima koji će ograničiti upotrebu električnih romobila.

“Na području BiH se primjenjuje Zakon o osnovama i sigurnosti prometa na cestama u BiH, koji je donesen na razini BiH. Nažalost niti ovim, kao niti jednim drugim propisom, koliko je nama poznato, nije posebno tretirana uporaba električnih vozila”, kazali su za Aktu iz Federalnog ministarstva prometa i komunikacija.

Dodajući da električnim vozilima najčešće upravljaju i malodobni pojedinci i da su problem površine koje koriste za kretanje, s obzirom da kao pojam ovo sredstvo nije definirano Zakonom o osnovama sigurnosti prometa na cestama u BiH, pa samim time nije određena površina po kojoj se smiju kretati.

“Nerijetko se može vidjeti da se za kretanje električnog romobila koriste javne ceste , trotoari, pješačke staze, biciklističke staze i biciklističke trake kojima se mogu kretati bicikli i mopedi”, rekli su iz ministarstva.

RS regulisao saobraćaj električnih vozila

Prijedlogom zakona o izmjenama i dopunama Zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima Republike Srpske regulisan je saobraćaj lakih ličnih električnih vozila kao što su električni trotinet, električni skejtbord, haverbord i segvej.

Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Ćorić rekao je da se navedena vozila razvrstavaju u četiri klase.

“Predviđeno je da se propisi iz oblasti bezbjednosti saobraćaja, kojima je uređeno kretanje pješaka, primjenjuju i na lice koje koristi lako lično električno vozilo klase jedan i klase tri, a njihova maksimalna konstruktivna brzina je do šest kilometara po času”, rekao je Ćorić.

On je naveo da je lice koje koristi lako lično električno vozilo klase jedan i klase tri obavezno da posjeduje identifikacionu potvrdu za lako lično električno vozilo s kojim se kreće.

“Propisi iz oblasti bezbjednosti saobraćaja kojima je uređen saobraćaj bicikala primjenjuju se i na lice koje koristi lako lično električno vozilo klase dva i klase četiri, a njihova maksimalna konstruktivna brzina je do 25 kilometara po času”, dodao je Ćorić.

Pojasnio je da je lice koje koristi lako lično električno vozilo klase dva i klase četiri obavezno da posjeduje identifikacionu potvrdu za lako lično električno vozilo kojim se kreće, ima više od 14 godina, posjeduje potvrdu o poznavanju propisa o bezbjednosti saobraćaja na putevima ili vozačku dozvolu kojom se dokazuje pravo upravljanja vozilom bilo koje kategorije i za vrijeme vožnje nosi na glavi zakopčanu zaštitnu kacigu.

KS u pripremi izrade Zakona

Na području Kantona Sarajevo trenutno je u fazi donošenje Izmjena i dopuna Zakona o uređenju saobraćaja.

“Trenutno je u fazi donošenje Izmjena i dopuna Zakona o uređenju saobraćaja na području Kantona Sarajevo. Prvi put definisano je kretanje električnih romobila, na način da se ta vozila mogu kretati po izgrađenim biciklističkim stazama. Na mjestima gdje nema izgrađenih biciklističkih staza, vozila bi se trebala kretati po kolovozu. Strana i pravila kretanja su definisana Zakonom o osnovama bezbjednosti saobraćaja u BiH. Našim izmjenama i dopunama zakona, u skladu sa Zakonom o bezbjednosti saobraćaja na putevima u BiH, zabranjeno je kretanje trotoarima i pješačkim stazama”, navedeno je iz kantonalnog ministarstva saobraćaja.

IZVOR : akta.ba / E.S.