Djeca i mladi Gornjeg Vakufa-Uskoplja grade budućnost po svojoj mjeri

0
66

Nakon što su na radionici o ljudskim pravima preslušali pjesmu “Da sam ja netko”, učenice i učenici Srednje škole Uskoplje i Mješovite srednje škole Gornji Vakuf imali su zadatak da napišu neke od identiteta koji ih predstavljaju.

“Sestra, učenica, tinejdžerka, ljubitelj muzike, učenik, ljubiteljica knjiga, dijete, istražiteljica, kćerka, sin, perfekcionista, muzičar, buduća doktorica, volonter, sportista, umjetnica, sportašica, vlasnica kućnog ljubimca, simpatija, buduća naučnica, naučnik, buduća profesorica, sanjar…”, samo su neki od identiteta u kojima se prepoznaju, a koje su zapisali na svoje radne papire.

Radionica “Ljudska prava” održana je u multimedijalnoj sali škole uz poštivanje svih epidemioloških mjera, i prigodno, na Dan ljudskih prava 10. decembra, a podržana je kroz USAID-ov projekt PRO-Budućnost koji provodi CRS. Nekoliko dana ranije u okviru istog projekta neki od učenika su s volonterima Crvenog križa učestvovali u podjeli 50 paketa pomoći socijalno ugroženim porodicama Gornjeg Vakufa-Uskoplja. Među njima su i Amina i Ivan.

“Bilo mi je zadovoljstvo učestvovati, ali me i mnogo dirnulo sve što sam vidjela. Tužno mi je bilo vidjeti da u 21. stoljeću ljudi žive na taj način i veoma su važni suosjećanje i spremnost svih nas da im pomognemo”, kaže Amina, učenica četvrtog razreda MSŠ Gornji Vakuf.

Slične dojmove aktivnost je ostavila i na Ivana koji ide u četvrti razred Srednje škole Uskoplje.

“Dobar je osjećaj biti u prilici da nekome pomognete, ali i porazgovarati i družiti se na ljudima u potrebi, jer je nekada i riječ ono što ljudima treba”, kaže Ivan.

Amina i Ivan su na radionici učili o ljudskim pravima, razgovarali i družili se, a mišljenja su da treba više događaja na kojima se učenice i učenici dviju škola imaju priliku družiti i bolje upoznati.

“Mnogi od nas druže se van škole, na sportskim aktivnostima ili izlazimo na ista mjesta, a sada imamo priliku zajedno raditi i učiti i u školi”, kažu.

Osim o identitetima, razgovarali su o ljudskim pravima uopće, onom na šta ih asociraju prava, rade dinamične vježbe kroz koje sami dolaze do zaključaka, uče da imaju svoja prava, ali i odgovornosti. Među pojmovima koji ih asociraju na ljudska prava na papire koje lijepe na tablu su sloboda, život, obrazovanje, pravo glasa, pravo mišljenja i borba.

Govoreći o primjerima aktivizma i borbe za neka od prava, Ilma, učenica četvrtog razreda se pohvalila kako je uz podršku drugarica i drugara, ali i nastavnika, uspjela realizirati jednu interesantnu inicijativu.

“Uspjela sam se izboriti za ‘Pravo na džokera’, a to je da svaki učenik jednom u toku polugodišta, ukoliko iz nekog razloga nije spreman da odgovara, može tražiti da odgovara drugi put”, kaže Ilma.

Odzivu djece i njihovim aktivnim učešćem, zrelim promišljanjima, zaključcima i pristupu ljudskim pravima generalno zadovoljna je i Marija Barnjak, profesorica filozofije i logike u Srednjoj školi Uskoplje koja ističe značaj druženja i upoznavanja učenika.

“Djeca su ustvari najbolji dio društva i ako ste edukator shvatite koji je to potencijal za razne aktivnosti. Do sada smo imali nekoliko sličnih radionica, djeca se druže, ali nakon što su i škole uspostavile zvaničnu saradnju, pronalaze zajedničke aktivnosti i nadam se da će i u budućnosti biti ovakvih druženja”, kaže Barnjak, koja je vodila prvi dio radionice.

U drugom dijelu radionice s djecom su radile koordinatorice vijeća učenika Srednje škole Uskoplje i MSŠ Gornji Vakuf, pedagoginja Anita Perić i profesorica matematike Emina Ribić, te volonterka-magistrica pedagodije Kristina Rajić.

“Radi se o vrlo korisnim aktivnostima za djecu tokom kojih se druže i bolje upoznaju, ali i uče kako poštovati druge uz uvažavanje svih različitosti, kako poštovati sebe, uče o ljudskim pravima i odgovornostima koja uz njih idu, o značaju empatije, tolerancije, solidarnosti i drugih pozitivnih osobina”, kaže Perić.

Radionici je prisustvovala i Ajda Agić, profesorica hemije u MŠS Gornji Vakuf i članica Radne grupe projekta PRO-Budućnost za Gornji Vakuf-Uskoplje koja je prisutne upoznala s osnovnim detaljima o projektu i “Platformom za mir”, dokumentom u čijem kreiranju su učestvovali gradonačelnici, načelnici, vjerski službenici, žrtve rata, predstavnici nevladinog sektora (NVO), mladi, radnici u obrazovanju, kulturi i sportu, te ostalim relevantnim društvenim sferama u BiH.

Ovaj dokument zajednički su potpisale v.d. ravnateljica Srednje škole Uskoplje Luca Boškić i Selvedina Begović, direktorica MSŠ Gornji Vakuf i time pokrenule cijelu priču o saradnji dvije škole.

“Škole nisu samo odgojno-obrazovne ustanove, mi u školama našu djecu pripremamo za budućnost, a to možemo činiti kroz svaki projekat u kojem će pokazati vještine, učiniti više za sebe, svoje kolege i na kraju za sve građane naše općine”, kaže Boškić.

Klix.ba