Povodom jevmu-l-ašure Medžlis islamske zajednice Donji Vakuf u svim džematima, u četvrtak 28.09. i petak 29.09. upriličit će prigodan vjerski program. Centralna svečanost za područje Medžlisa IZ Donji Vakuf uslijedit će u petak 29. septembra u Baš – džamiji nakon jacije namaza. Ovom prilikom predavanje će održati magistar Muhamed Velić.
Prenosi se da je Muhammed a.s. mjesec muharem nazvao „Sehrullahi el Muharem – Allahov mjesec muharem“, te da je najbolji post poslije ramazana post u muharemu i Danu ašure.
To je mjesec pobjede vjernika, jačanja imana (vjerovanja) i zahvale Allahu dž.š. Poštovanje prema ovom mjesecu se iskazuje postom, jer kako je rekao Muhamed s.a.w.s. – “Post u Danu ašure je uzrokom praštanja grijeha učinjenih u protekloj godini”.
U mnogim predajama koje su zabilježene u hadiskim zbirkama, prenosi se da je Allahov poslanik a.s. još u Mekki postio ovaj dan, a nakon što se preselio u Medinu, primijetio je da Jevreji poste ovaj dan, pa je rekao: “Šta je ovo?”. Rekli su: “Ovo je odabran dan, dan u kojem je Allah dž.š. spasio Izraelce od njihovih neprijatelja pa je zbog toga taj dan Musa a.s. provodio u postu” a Božiji poslanik a.s. reče:” Ja imam veće pravo i bliži sam Musa a.s. od vas”. Pa je postio i naređivao da se posti ovaj dan i rekao da se posti jedan dan prije i jedan dan poslije.
Istog dana Allah dž. š. je kroz historiju čovječanstva spasio mnoge poslanike i njihove sljedbenike: Ademovo a.s. pokajanje je uslišano, Nuhova a.s. lađa spašena od potopa, Junus a.s. je izašao iz ribinog stomaka, Ibrahim a.s. spašen od vatre, Idris a.s. se živ uzdigao u nebo, Jakub a.s. je našao svog sina Jusufa a.s., i ponovo je progledao, Jusuf a.s. je izašao iz bunara, Ejub a.s. je ozdravio, Musa a.s. je prošao kroz Crveno more a Faraon se utopio, Isa a.s. se rodio, pobjegao od Jevreja da ga ne ubiju i živ se uzdigao na nebo, Sulejman a.s. preuzeo vladavinu nad Izraelaca i stradanje Huseina i Poslanikove porodice na Kerbeli.
S akšam-namazom, kada nastupa deseti dan muharema, u tekiji se priprema iftar za postače, klanjaju se zajednički dobrovoljni namazi, obavlja zikr i učenje, a potom se ašura dijeli džematu, posjetiocima, komšiluku.
Ašura predstavlja jelo koje je poslanik Nuh a.s jeo poslije potopa, napravljeno od namirnica koje je sakupio na lađ