Da li znate zašto u shopping centrima nema satova?

Nekima najdraža zanimacija, a nekima nužno zlo – rijetko koja osoba nije provela nekoliko sati lutajući u šoping centrima. Vjerojatno su mnogi i izgubili pojam o vremenu.

Ali, da li ste ikada primijetili sat u nekom od centara? Odgovor je vjerojatno ne – trgovački centri jedno su od onih mjesta gdje vrijeme kao da ispari i gdje bi se dvadesetominutni šoping mogao lako pretvoriti u višesatno trošenje novaca, piše Metro.

Zapravo, postoji pametan razlog zašto su satovi tako rijetki u trgovačkim centrima – a to je mali trik koji se zove ‘temporalna distorzija’. Odnosno, čin mijenjanja percepcije osobe o vremenu. Dakle, kako to radi? I tjera li nas da trošimo više novca?

“Nepostojanje satova u trgovačkim centrima pomno je razrađena strategija, duboko ukorijenjena u psihologiji potrošača. Osmišljeno je da produži trajanje vaše posjete, a time i vaše izdatke”, kaže psihologinja Laura Geige.

“Trgovački centri su projektirani da budu samostalni svemiri u kojima se konceptom vremena suptilno manipulira. Namjerno izostavljanje satova strateški je element psihologije, čiji je cilj odvojiti vas od prolaska vremena”, dodaje.

I dok zaboravljamo na vrijeme dok kupujemo, potičemo ‘duboku uključenost’ u iskustvo kupnje. Ne možemo skrenuti pogled. ‘Što duže ostanete u ovom bezvremenom stanju, veća je vjerovatnoća da ćete dodatno kupovati, potaknuti odvajanjem od vanjskih vremenskih obveza i rasporeda’, objašnjava Laura.

To nije jedina taktika kojom vas trgovački centri privlače: oni također stvaraju određenu vrstu atmosfere pomoću kontrolirane rasvjete, temperature i muzike u pozadini. ‘Ovi osjetilni znakovi osmišljeni su kako bi podigli vaše raspoloženje, smanjili stres i suptilno potaknuli potrošnju stvaranjem okruženja koje djeluje umirujuće i poticajno’, kaže Laura.

Javna je tajna da trgovine i supermarketi koriste tehnike kako bi privukli ljude da troše više novca. Jeste li se ikada zapitali zašto u trgovinama često sviraju opuštene pjesme? To je zapravo psihološka tehnika. ‘Supermarketi obično puštaju sporiju muziku kako bi se stvorila mirna atmosfera bez žurbe ostavljajući vas u trgovini puno duže’, rekao je Richard Price, stručnjak za uštedu novca i direktor online supermarketa Britsuperstore.

‘Kako biste se izborili s tim kada obavljate sedmičnu kupovinu, svakako sebi postavite vremensko ograničenje – sat je odlična početna tačka’, dodaje. Također, s godinama su kolica za kupovinu postala veća – kako bismo unutra mogli staviti više. ‘Što su veća kolica, veća je vjerovatnoća da ćete na kraju potrošiti više, pa se umjesto toga pokušajte zadržati na ručnoj korpi’, objasnio je Richard.

‘Istraživanje je otkrilo da kada se veličina korpe udvostruči, potrošači kupuju 40 posto više’, kaže. I, prilično je uobičajeno da se skuplji proizvodi postavljaju u razini očiju. Da biste pronašli jeftinije alternative, samo pogledajte malo više ili niže.

Izvor: radiosarajevo

Facebook
Twitter
X
WhatsApp
Telegram
Email
Print