Da li se trebala zabraniti vožnja električnim romobilima dok se ne odrede pravila?

0
79

Da je to revolucionari vid prijevoza kaže Kenan Topalović koji već dvije godine kao prijevozno sredstvo koristi električni romobil, tako izbjegava gužve, zdravije je i isplativije, kaže.

“Pa ove gužve po tramvajima, kad idem natrening ovo mi bas koristi od tačke A do B lokacije da se mogu prebaciti, brži je prevoz znaš – Ako tramvaj sačekam 45 minuta gubim vamo, to je razlog zasto sam uzeo ovo”, kaže Kenan Topalović.

Za vozače automobila dodatni problem su i prepuni parkinzi, za koje također, kad već nađete mjesto, treba iz novčanika izdvojiti i novac. – piše N1

“Mislim da su bolji, efikasniji i  brži, samo bi trebalo da postoji neka relacija mimo pješačke zone za njih”, kaže nam jedna građanka.

“Malo više pažnje za pješake, ne znam koliko su dobri za baš mlađe osobe, a voze ih i mlađe osobe i one koje bas i vidi se da nisu verzirani za vožnju”, još je odgovora.

Građani Sarajeva mišljenja su da nedostaje kulture kod njihove upotrebe pa ,opasnost mogu biti i za pješake i za one koji upravljaju njima. Po dvoje – troje, čak i djece, zna da se kreće ulicom na jednom električnom romobilu.

Električni trotineti Izazivaju dosta pažnje između ostalog, zato sto ima upotreba još uvijek nije zakonom regulisana. Ni zemlje evropske unije nemaju jedinstveno riješenje. Dok u BiH-ovaj vid prijevoza zakon još uvijek ne prepoznaje.

Kako ograničiti njihovu upotrebu – tema je o  kojoj bi krajem ovog mjeseca trebalo da raspravljaju poslanici u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH. Najavljena je izmjena Zakona.

“U Zakonu ćemo pokušati izjednačiti električne trotinete i bicikle”, kratko nam je kazao Edin Forto, ministar komunikacija i prometa BiH.

“Vjerujem da će struka iznaći pravo riješenje gdje to treba i kuda da se vozi i kojom brzinom i pozdravljam te napore na nivou BiH“, navodi  Admir Katica, ministar unutrašnjih poslova KS.

“Električni romobil dosta je nestabilniji od bicikla, ali je njegova regulacija najbliža kretanju bicikla”, kaže Mirzet Sarajlić, vještak saobraćajne struke.

“Mogu razviti veće brzine, međutim odgovarajućom regulacijom oni se mogu svesti na kretanje bicikla, to jeste kretanje biciklističkom stazom, što je propisano za bicikle, a i podsjetićemo građane da je i biciklima na mjestima gdje je ne postoji biciklistička staza propisano kretanje uz desnu ivicu kolovoza“, ističe Sarajlić.

Prošle godine Hrvatska je uvela nova saobraćajna pravila koja sistemski regulišu električne romobile i slična vozila.Nalaze se u posebnoj kategoriji. Između ostalog, vozači moraju nositi zaštitne kacige, za one koji zaborave na kacigu moraju platiti kaznu od 40 eura, za prekoračenje dozvoljene brzine kazne iznose 133 eura. Nezvanično saznajemo, da bi se na nivou BiH mogla primijeniti upravo saobraćajna pravila iz Hrvatske.

izvor: N1