U Federaciji Bosne i Hercegovine neće, barem za sada, doći do poskupljenja polica osiguranja od autoodgovornosti, potvrdili su za portal Radiosarajevo.ba iz Udruženja društava za osiguranje FBiH.
Kako kažu, analize koje se rade unutar finansijskih tržišta, pa tako i tržišta osiguranja, pokazuju vidljive inflatorne oscilacije te značajno poskupljenja cijena raznih vrsta roba i usluga na području BiH.
“To su faktori koji direktno utiču na poslovanje osiguravajućih društava i mogli bi uticati na promjenu cjenovnika, ali za sada se vrše isključivo analize i ništa više od toga. Dakle u ovom momentu nema nikakvih najava o mogućem poskupljenju, niti pojeftinjenju polica osiguranja od autoodgovornosti, pri čemu treba uzeti u obzir i to da je za bilo kakvu promjenu cijena u segmentu obaveznog osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila potrebna i odluka regulatornih organa koji nadziru tržište osiguranja”, kazao je za portal Radiosarajevo.ba generalni sekretar Udruženja Ermin Čengić.
Kako su nam kazali iz jedne osiguravajuće kuće, cijena produženja registracije u Federaciji BiH za dizelski automobil proizveden 2015. godine čiji je motor snage od 71 do 84 kilowata iznosi ukupno oko 600 maraka od čega na policu osiguranja odlazi oko 300 maraka, uz bonus od 50 posto.
Za produženje registracije za dizelski automobil proizveden iste godine čiji je motor snage 85 do 100 kilowata, cijena registracije je oko 730 maraka od čega na policu osiguranja otpada oko 350 maraka, uz bonus od 50 posto.
Dodatni trošak
Ako se vozilo prvi put registrira, dodatni trošak (registarske tablice, saobraćajna dozvola i ostalo) je oko 30 maraka.
Treba kazati i da je registracija vozila u bosanskohercegovačkom entitetu RS drastično poskupjela jer su se osiguravajuća društva koja posluju na teritoriji ovog entiteta dogovorila da ukinu popuste, odnosno bonuse koji su do sada bili.
U suštini, osiguravajuća društva više neće biti u mogućnosti da daju maksimalan bonus po polici osiguranja od autoodgovornosti koji je iznosio do 50 posto, što praktično znači da će vlasnik prosječnog automobila koji nije imao prijavljene štete na vozilima, registraciju plaćati oko 200 maraka skuplje.
Radiosarajevo.ba