Napravili veću, luksuzniju i moderniju jahtu
Denis Kraljević u razgovoru za Klix.ba nije krio oduševljenje novom verzijom Derubis jahte koja je ustvari bila zahtjev tržišta, ali i postala domaća zadaća drugim svjetskim kompanijama u ovom rangu koji iste jahte prave već desetak godina.
“Odlučili smo napraviti bolju, veću i luksuzniju jahtu što je ustvari bio odgovor na tržište. Shvatili smo da je prva verzija imala dosta prostora za još egzotičnije, bogatije i luksuznije detalje. Sa 39 pomjerili smo se na 44 stope. Luksuz se najviše ogleda u prostoru koji je na raspolaganju korisnicima. Sada samo napravili jahtu koja je mini hotel s četiri sobe koje imaju sve što moraju imati i na velikom brodu. Sve smo smjestili u mali brod po dužini, a luksuz smo smjestili i kroz bazen koji nema nijedan ovakav brod, 32 organizirana sjedišta koji se koriste na četiri mjesta, a korištenjem unutarnjeg prostora zahvaljujući četiri ulaza i izlaza ne mora se niko ni s kim dodirivati. Dovoljno je prostora za sve i to je doza luksuza koja je najbitnija”, izjavio je Kraljević te dodao da je na brodu kao i u hotelu najbitnije da se čovjek dobro osjeća.
Pred kraj rada na prvoj jahti shvatili su da ima dovoljno prostora da prave i veće jahte, koje će po prvi put moći pojedinačno da se iznajme porodicama, ne samo organiziranoj grupi, a na ideju su došli nakon razgovora s charter kompanijama koje se bave iznajmljivanjem brodova.
“Mislim da smo zadali domaću zadaću ostalim proizvođačima koji su lijepo živjeli deset godina, proizvodili modele stare po deset godina, kao i kalupe, bez razmišljanja da dolazi drugačije i modernije vrijeme kada će biti važno koliko motori troše goriva, da će naš elektro pogon dobiti puni zamah, što se vidi u automobilskoj industriji. Zadali smo im zadatak o kojem će razmišljati u narednom periodu”, dodao je naš sagovornik.
Za izgradnju jedne jahte treba ima nešto više od 30 dana, a cilj je proizvodnju od početka gradnje broda do faze isporuke svesti na 30 dana. Ističe kako s dodatnim smjenama svoje zadatke oko izgradnje kostura jahte mogu završavati i za deset dana, ali da je potrebno usaglasiti se i s kooperantima koji bi u istom roku dostavili opremu za jahtu čime bi ona bila završena u puno kraćem periodu od 30 dana.
Otkaz i smanjenje plaća radnicima nije fer u vrijeme koronavirusa
Iako je koronavirus pogodio bh. ekonomiju Kraljević nije otpuštao radnike jer, kako kaže, to ne bi bilo fer prema njima koji nisu krivi za virus.
“Ne bi bilo pošteno prema radnicima, nismo ni smanjivali plaću jer nisu oni krivi što je došao virus. Sve smo to prebrodili preko vlastitih leđa i to je samo osnažilo ekipu koja radi na ovom brodu jer su dobili povjerenje da će i u narednom periodu sve prema njima biti ispoštovano, a ja znam da će samim tim sa zadovoljstvom i ugodno raditi na novim modelima”, izjavio je Kraljević.
Na izgradnji jahte s kooperantima uključeno je blizu stotinu radnika, a na izgradnji kostura u ovoj firmi angažovano je deset radnika. S povećanim interesom tržišta razmatrat će se i nova smjena te veći broj uposlenih. Mjere koje su poduzele nadležne institucije u BiH u vrijeme koronavirusa prema riječima našeg sagovornika pomoć treba dati firmama s velikim brojem radnika i malim profitom.
“Teško je biti pametan i teško je biti sudija, to su dva najgora zanimanja na svijetu – dijeliti pravdu. Ne postoji čarobni štapić da se pomoć pošteno podijeli. Nas su pitali da li smo radili više ili manje u odnosu na protekle godine, kada nismo ni postojali, a vidim da su stvari poredane na drugačiji način i nema čarobne formule. Svako ko ima mnogo radnika i radi s malim profitom treba imati pomoć, a nama, ja nisam ni očekivao pomoć, a iznenadio bih se i da nešto dobijem. Lično bih sredstva koja bi dobio usmjerio ka drugima kojima je pomoć potrebnija”, dodaje Kraljević.
“Ovo je bosanski proizvod, bosanski brod”
Nova Derubis jahta za 30-ak dana bit će prezentovana u Sarajevu što će ujedno biti i svjetska prezentacija kao pokazatelj šta je u Bosni i Hercegovini moguće napraviti.
“Ovo je bosanski proizvod i od ovoga ćemo napraviti brend. Moram vam reći da smo tehnološki ispred svjetskih kompanija. Mi brod pravimo danas, a oni su svoje kalupe napravili prije desetak godina i iste prave godinama. Uveli smo više novina i svako ko dođe na prezentaciju vidjet će o čemu pričamo. Slika je slika, ali uživo je nešto drugo”, zaključio je Kraljević u razgovoru za Klix.ba.