Broj putnika povećava se na Međunarodnom aerodromu Tuzla nakon što se poboljšala epidemiološka situacija i ublažavaju se mjere, rečeno je iz ovog preduzeća te je najavljena saradnja s novim avio-kompanijama prema Italiji, Luksemburgu i možda Francuskoj.
Interes putnika veoma je veliki te se očekuje da bude još veći nakon ukidanja preostalih epidemioloških mjera koje su još na snazi. Menadžment se nada da će broj putnika biti približno isti kao prije pandemije.
“Mi smo u 2019. godini imali 15 destinacija za letove iz Tuzle. U 2020. smo bili dogovorili još jednu, a to je Tuzla – Salcburg. Sada imamo 15 linija, nisu vraćeni letovi prema Salcburgu i Baden- Badenu. Dakle, imamo 14 destinacija i od 8. juna su počeli čarter letovi prema Antaliji”, pojasnio je Esed Mujačić, direktor Međunarodnog aerodroma Tuzla.
Popunjenost letova je sve bolja, nastavlja on, a obim prevoza raste. Direktor se nada da će se broj putnika približiti onom najboljem dosad, a to je oko 600.000 preveznih putnika 2019. godine.
“Naš je cilj da u jednoj godini prevezemo milion putnika. Mislim da aerodrom ima te kapacitete i mogućnosti. Stvar je menadžmenta koliko uspije organizovati letova i dovesti avio-kompanija na aerodrom. Sve ovo govorim u kontekstu prestanka važenja svih mjera tokom pandemije pa da tada možemo težiti tom broju putnika”, kaže Mujačić.
On podsjeća na štetu koju je ovo preduzeće pretrpjelo zbog pandemije, jer aerodrom nije radio dva mjeseca, a prevoz putnika je njegova osnovna djelatnost i prihodi su vezani za to.
“Aerodrom nije radio 75 dana, procjene gubitaka i štete su preko tri miliona KM. Mi smo dobar dio gubitaka uspjeli sanirati. Smanjili smo rashode 44 odsto, dobili smo donacije od Vlade FBiH i Vlade TK. Gubitke smo sveli na 294.000 KM”, ističe Mujačić.
On podsjeća da je prosjek obima prevoza u Evropi tokom 2020. godine bio 20 do 30 odsto u odnosu na prethodnu.
Ipak, tuzlanski aerodrom imao je obim prevoza 40 odsto i po tome je među boljim aerodromima u regionu. Olakšavajuća okolnost za putnike je bila i formiranje centara za PCR i antigensko testiranje u zgradi aerodroma. Ove godine još jedna avio-kompanija nudi svoje usluge, a to je “Ryanair”, najveća low cost kompanija u Evropi.
“Letovi počinju 2. septembra, a zasad se prodaju karte za Diseldorf i Baden-Baden. ‘Ryanair’ planira saobraćanja dugoročno, a mi pregovaramo o nekim novim destinacijama. Vršimo analizu koliko ima zainteresovanih putnika u tim smjerovima”, priča Mujačić.
On naglašava da je ova kompanija dobro došla za destinacije gdje se smanjuje broj putnika jer “WizzAir” leti za te lokacije iz Sarajeva i Banjaluke.
Dobra vijest je da tuzlanski aerodrom postaje interesanatan i drugim kompanijama, te menadžment razgovara trenutno s dvije takve o mogućnosti uspostavljanja njihovih letova iz Tuzle.
“S jednom smo u vrlo intenzivnim pregovorima i vjerujem da ćemo vrlo brzo otvoriti nove linije prema Italiji i Luksemburgu, a možda i prema Francuskoj”, najavljuje Mujačić.
Infrastruktura
Na aerodromu se trenutno radi i na poboljšavanju prateće infrastukruture pa je tako izgradnja atrija u punom jeku, a biće i prostori za izdavanje za firme koje se bave rentakarom, kao i za druge zakupce.
Tokom pandemije i obustave rada instalirane su nove pokretne trake za prtljag, a trenutno se realizuje projekat protivpožarne zaštite i asfaltiranje oko skladišta za avio-gorivo.
“Već je raspisan javni tender za nosivost piste. Taj projekat nam treba da bismo mogli razmišljati o prihvatu i otpremanju većih aviona, odnosno otvaranju linija prema istoku. Vjerujem da ćemo, kada završimo taj projekat, moći otvoriti liniju prema Abu Dabiju. Znali smo primiti velike avione i pista je to izdržala”, zaključuje direktor i dodaje da je uklonjeno drveće koje je smetalo za slijetanje i uzlijetanje.