Danas s održavaju Opći izbori u Bosni i Hercegovini, a ponovo je sve aktuelnije pitanje same izlaznosti na izborima. U nastavku donosimo pregled izlaznosti na svim Općim izborima od 1996. do 2018. godine.
Ono što se često spominje i ponavlja je značaj izlaska građana na izbore. Svaki izlazak na izbore smanjuje šansu za moguće manipulacije i malverzacije, a svakako doprinosi legitimitetu izabranih predstavnika.
Nažalost svjedoci smo negativnom trendu koji pokazuje da je izlaznost na svakim izborima sve manja i manja.
Prvi Opći izbori nakon rata 1996. godine su donijeli i rekordnu izlaznost na izborima. Te godine čak 83 posto građana je odlučilo izaći na izbore. Izbori 1996. godine su donijeli i najveći broj glasova za jednog kandidata u historiji kada je kandidat za Predsjedništvo BiH Alija Izetbegović dobio čak 730 hiljada glasova.
Već na narednim Općim izborima 1998. godine, koji su održani u organizaciji OSCE-a, izlaznost je pala na 74 posto. 2000. godine su održani po prvi put i opći i lokalni izbori, a izlaznost na općim izborima je bila 65,64 posto.
Opći izbori 2002. godine su bili prvi u organizaciji Centralne izborne komisije BiH (CIK), ali su donijeli i veliki pad u izlaznosti na 55,5 posto. Procenat koji se nažalost nije mijenjao u većoj mjeri sve do posljednjih izbora.
Naredni opći izbori su održani 2006. godine, izlaznost je bila 55,31 posto, a obilježila ih je pobjeda SDP-ovog kandidata za člana Predsjedništva BiH iz reda hrvatskog naroda Željka Komšića. To su bili prvi izbori na kojima HDZ nije imao svog predstavnika u Predsjedništvu BiH.
Na Općim izborima 2010. godine došlo je do blagog skoka u izlaznosti na 56,52 posto, što je do sada jedini porast izlaznosti u odnosu na prethodne izbore.
Opći izbori 2014. godine su donijeli ponovni pad ovaj put na 54,47 posto, dok je na posljednjim općim izborima održanim 2018. godine izlaznost bila na rekordno niskom nivou od 54,02 posto.
Iako se ponovo predviđa veoma niska izlaznost, građani sami imaju priliku da to promjene. Politika nikada nije bila “bliža” građanima zahvaljujući između ostalog i utjecaju društvenih mreža, te se čini da je involviranost građana u sam izborni proces ovoga puta nešto veća.
Da li će to u većoj mjeri promijeniti odluku građana BiH da iskoriste svoje građansko pravo pokazat će rezultati izbora već u nedjelju 2. oktobra.