‘Kuće na točkovima’ iz Tuzle ‘američki san’ pretvaraju u javu

Modernizacija, globalizacija i pristup širokopojasnom internetu u cijelom svijetu mijenja način kako ljudi žele da žive. To je posebno prisutno kod mlađih generacija, koji za razliku od svojih roditelja ne žele da budu vezani na jednom mjestu, u kućama s previše praznog prostora koje godinama moraju otplaćivati na kredit.

Tako je proteklih godina, prije svega u Sjedinjenim Američkim Državama, zaživio Tiny House Movement, odnosno arhitektonski i društveni pokret sićušnih kuća, koji potiče život na manjem prostoru. Ljudi iz svih sfera života su došli do zaključka kako je veliki dom, tačnije veliki troškovi života koji dolaze s “ogromnim” kućama nepotreban te ujedno i štetan za njihovu sreću. Stoga se sve više ljudi okreće kućnom životu u malom prostoru kako bi smanjili finansijsko, ali i emocionalno preopterećenje, a ujedno sebi pružili priliku da ne budu vezani za jedno mjesto.

Ideja jeste nastala u SAD-u, ali najveći dio razrade i projektiranja je podnio tim iz Tuzle (Ustupljeno Al Jazeeri)

A tim stručnjaka iz Tuzla želi da milionima ljudi pruži upravo to, pa su kroz kompaniju Wilderwise BH dizajnirali i počeli proizvoditi kuće na točkovima, koje iako tako zvuče, nemaju skoro ništa zajedničko sa tradicionalnim kamp kućicama kakvim je decenijama bila ukrašena obala Jadranskog mora, ali i brojna jezera regije. Ovim projektom dana je nova dimenzija izreci “manje je više”.

Ideja je nastala kao freelance posao kada se sadašnji direktor kompanije Mirza Mešanović javio na oglas na platformi Uppwork, prisjeća se Senand Kasumović iz ove kompanije. Projektu su se brzo priključili Mirza Spahić i Azrina Delić koji su počeli sa razradom koncepta i prvim crtežima.

“Nakon početnog ispitivanja snaga i dokazivanja potencijala tima iz BiH, naša firma majka Wilderwise Inc. iz SAD-a krajem 2019. godine odlučuje da osnuje firmu u BiH koja će osim inženjeringa bi zadužena i za proizvodnju kuća na točkovima. Tokom 2020. i 2021. rastemo na ukupno šest uposlenih i realizujemo izradu, a prva kuća je otpremljen za SAD početkom septembra”, dodaje on.

Kućica u svojoj punoj, rasklopljenoj verziji ima dovoljno prostora da zahvaljujući stručnosti bh. inženjera i majstora ponudi sve ono što veće stambene jedinice imaju (Ustupljeno Al Jazeeri)

Ono što bosanskohercegovački proizvod razlikuje od konkurencije jeste dodatni sprat. Rijetkost je da ovakve mobilne kuće imaju mogućnost dodatnog sprata, što tuzlanski tim nudi.

“To je upravo naš as u rukavu”, s ponosom govori sagovornik Al Jazeere.

Kako pojašnjava, kućica dizajnirana i napravljena u BiH je u sklopljenom stanju pogodna za vožnju, nalik na klasične prikolice. Međutim, kada vlasnici dođu na željenu lokaciju, mobilna kućica iz Tuzle se pomoću pomičnog krova pretvara u “dvospratnicu” sa 30-ak kvadratnih metara korisnog prostora.

Iako mnogima to zvuči malo, upravo zaljubljenici u projekt Tiny Houses smatraju da je to dovoljno za sretan i slobodan život.

S tim se slaže i Kasumović koji govori da njihova kućica u svojoj punoj, rasklopljenoj verziji ima dovoljno prostora da zahvaljujući stručnosti bh. inženjera i majstora ponudi sve ono što veće stambene jedinice imaju, ali ipak prilagođeno datim dimenzijama i takozvanoj tiny životnoj filozofiji.

Kućica ima i funkcionalan, veliki krevet (Ustupljeno Al Jazeeri)

“Kod drugih proizvoda ovakav komfor izostaje, osim osnovnog sprata i eventualno možete dobiti loft pogodan samo za spavanje, što nas svakako stavlja u prvi prioritet prilikom kupnje. Druga stvar je cijena, sigurni smo da na tržište nudimo premium proizvod po zaista prihvatljivoj cijeni. To je isto tako rezultat naših nastojanja da se zajednici ponudi objekat za stanovanje dostojan čovjeka i koji si mogu priuštiti. Na žalost, svjedoci smo da i u našoj državi krov nad glavom postaje nedosanjani san mnogih ljudi”, govori Kasumović.

Iako pripadaju pokretu Tiny House, Wilderwise kuća osim dnevnog boravka te kuhinje sa punim setom uređaja, nudi i tuš, kupatilo i toalet, a ujedno pruža i mogućnost spavanja u pravom, velikom krevetu.

Pored toga, ove kuće imaju i potpuno funkcionalnu radnu sobu, što je pogotovo bitno u vrijeme kada sve više ljudi radi od kuće umjesto iz ureda.

Cijena ovakvih kuća ide od 80.000 dolara pa naviše.

Jedna od ideja vodilja pokreta ‘sićušnih kuća’ jeste i zaštita okoliša i Majke prirode, a s povećanom sviješću o racionalizaciji i optimizaciji resursa, koja je sve bitniji faktor mlađim generacijama, ključno je dobiti više uz manje potrošnje.

I timu Wilderwise BH te ideje bliske, stoga je posebna pažnja data ne samo dizajnu kompaktnog, modernog i funkcionalnog životnog prostora već i energetskoj efikasnosti.

Ono na šta su posebno ponosni u ovoj kompaniji jeste da je veći dio projekta zasluga bosanskohercegovačkih stručnjaka. Kako kaže Kasumović, ideja jeste nastala u SAD-u, ali najveći dio razrade i projektiranja je podnio tim iz Tuzle.

Nakon toga bilo potrebno izraditi i specijalne alate i nabaviti nužan materijal, a sve to je urađeno u BiH, te se u konačnici ove kuće mogu smatrati čistim bh. proizvodom.

Jedna od ideja vodilja projekta da u ovoj avanturi učestvuju domaći stručnjaci i kompanije, za koje smatraju da mogu odgovoriti ovakvom izazovu (Ustupljeno Al Jazeeri)

“Na cijelom putu smo imali podršku naših partnera iz inostranstva, ali najvažniji su nam u BiH i to pogotovu ovi iz našeg bližeg okruženja. Kućicu u SAD je na kraju otpremila domaća kompanija. Bez udruživanja i dobre saradnje ovakvi projekti nisu mogući”.

Stoga je jedna od ideja vodilja projekta da u ovoj avanturi učestvuju domaći stručnjaci i kompanije, za koje smatraju da mogu odgovoriti ovakvom izazovu.

“Mi prije svega vjerujemo u sebe i vjerujemo da ovo društvo ima ljude koji mogu odgovoriti na zahtjeve svih standarda, samo je potrebno naći najbolji model kako bi svi bili zadovoljni i plaćeni za svoj trud”.

U vrijeme kada sve više mladih u potrazi za poslom odlazi iz BiH, projekti poput mobilne kuće za američko tržište pokazuju da ipak postoji i druga mogućnost.

Prvi cilj kompanije je zadovoljiti potrebe tržišta SAD-a, nakon čega će mobilne kuće učiniti dostupnim za domaće i tržište Evropske unije (Ustupljeno Al Jazeeri)

Što se tiče budućnosti kompanije iz Tuzle, Kasumović navodi da je prvi cilj zadovoljiti potrebe tržišta SAD-a, nakon čega će mobilne kuće učiniti dostupnim za domaće i tržište Evropske unije.

“Raznim varijacijama modela i dostupne opreme želimo da budu dostupne široj populaciji”.

“Za sada nudimo naš postojeći model, ali svakako će svaki novi imati karakteristiku više. Isto tako naši kupci će imati veliki uticaj na izgled i dizajn, pošto se ipak radi o personalizovanim jedinicama. Trenutno radimo na projektovanju novih jedinica i pripremamo se za selidbu u novu proizvodnu halu u Živinicama, nakon čega nas čekaju slatke muk serijske proizvodnje”, s ponosom kaže Kasumović.

Izvor: Al Jazeera

Facebook
Twitter
X
WhatsApp
Telegram
Email
Print