Spajanje mosta preko rijeke Save na granici Bosne i Hercegovine i Hrvatske kod Bosanske Gradiške trebalo bi biti završeno u junu ove godine, pa će izgradnja mosta biti završena na proljeće sljedeće godine kako je i planirano.
Konstatovali su to danas Vojin Mitrović, ministar komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine i Dušan Topić, direktor preduzeća Autoputevi RS.
Mitrović i Topić danas su posjetili gradilište na Savi pri čemu je Mitrović izjavio da je izuzetno zadovoljan dinamikom radova, naročito u uslovima kada je zima i pandemija koronavirusa.
Istakao je da se radi u tri smjene, a radove nisu usporili ni loši vremenski uslovi, odnosno izlijevanje rijeke Save u priobalnom području gdje se nalaze skladištene metalne konstrukcije.
“Više od jedne trećine čelične konstrukcije je postavljeno. Prema informacijama koje imam iz ministarstva i ovdje od izvođača planira se do juna da bude postavljena čelična konstrukcija na kompletnom mostu što je zaista izuzetno dobro i za svaku pohvalu”, kazao je Mitrović.
Mitrović je sa Topićem razgovarao i o koridoru 5C navodeći da je interesantno povezivanje Odžaka preko koridora 5C i spajanje sa tunelom Putnikovo brdo i spajanje sa entitetom Federacija BiH. Mitrović je objasnio da tu postoje tri lota od Vukosavlja do Rudanke, od Johovca do Rudanke i Putnikovo brdo.
“Mogu reći da sam i u tom dijelu zaista prijatno iznenađen, jednostavno radi se pogotovo ovaj dio oko Johovca u toku su tenderi za ove druge dvije faze tako da u narednom periodu, dvije do tri godine, imaćemo završen ovaj dio što je zaista interes. Interes je povezati Svilaj i Koridor 5C odnosno put prema Doboju, a time i s autoputem 9. januar”, kazao je on.
Na pitanja novinara o izgradnji autoputa Rača – Bijeljina, rekao je da su stvoreni svi preduslovi, raspisani su tenderi, ali da postoje tehničke stvari što se tiče finansiranja, a za očekivati je da će u naredna dva, tri mjeseca i ti problemi biti riješeni.
“Jedan od osnovnih problema kod izgradnje kod objekta, pogotovo autoputa, je definisanje trase i eksproprijacija. To je što se tiče ovog dijela autoputa faze od Rače do Bijeljine završeno tako da slijedi izbor izvođača koji bi radio taj projekat”, rekao je Mitrović.
Dušan Topić, direktor Autoputeva RS, rekao je da radovi teku zadovoljavajućom dinamikom i kvalitetom, i da će sve biti na vrijeme urađeno do proljeća iduće godine kako je i planirano. Glavni fokus trenutno je na dešavanjima u Hrvatskoj, odnosno šta se dešava sa veznom saobraćajnicom.
“Očekujemo da se tender za izbor izvođača okonča, u završnoj je fazi i nadamo se da će sa početkom pune građevinske sezone Hrvatske ceste potpisati ugovor sa izvođačem za ovih prvih 4,5 kilometra koji obuhvataju i granični prelaz i most preko kanala Strug i petlju i vezu sa postojećom saobraćajnicom u Novom Selu. To nam je bitno da krene na vrijeme da bi se sa završetkom mosta vrlo brzo završila i ta saobraćajnica i granični prelaz, da bi se mogao kompletan saobraćaj prebaciti na naš autoput”, kazao je Topić.
Pojasnio je da Bosna i Hercegovina i Hrvatska dijele troškove izgradnje mosta, a svako finansira pristupne puteve na svojoj teritoriji. Prema riječima Topića u Hrvatskoj je potrebna izgradnja devet i po kilometara do spoja u Okučanima, što je planirano da bude urađeno u dvije faze.
Marko Lovrić, glavni inženjer gradilišta mosta preko Save rekao je da je u toku izgradnja čelične konstrukcije, a da je trenutno izgrađeno 2.050 tona od predviđenih 4.800, odnosno nešto više od 40 posto.
“Proizvodnja čelične konstrukcije koju vrši ‘Đuro Đaković’ montaža u Slavonskom Brodu je gotovo pri kraju”, izjavio je Lovrić.Predviđeno je da će 420 metara čelične konstrukcije činiti most, odnosno 4.800 tona, a vrijednost radova je 19,6 miliona eura bez PDV-a.
Radiosarajevo.ba