Sarajevski Golf 2 prvi put je ugledao svjetlost dana prije 35 godina

Nakon motocikala, NSU Prinza, Volkswagen Bube i Golfa prve generacije u junu 1985. godine sa proizvodnih traka u TAS-u u Vogošći sišao je prvi Volkswagen Golf druge generacije. Sa posebnim predznakom J koji je označavao Golf koji stiže iz Jugoslavije na svakom modelu, značkom sa grbom grada Sarajeva i prepoznatljivom oznakom TAS na maski sarajevska Golf dvica kroz naredne decenije postala je sinonim pravog narodnog automobila.

TAS (Tvornica Automobila Sarajevo) je osnovana 1970. godine saradnjom Volkswagen AG i UNIS, s tim da je Volkswagen imao udio od 49%, a UNIS od 51%. CKD sastavljanje Volkswagen Buba započelo je 1972. godine u Sarajevu, nakon čega slijedi CKD sastavljanje modela Golf i Jetta 1976. i Caddy 1982. godine. 1989. je rekordna godina za tvornicu u Sarajevu, s ukupno 3.500 zaposlenih koji sastavljaju 37.000 vozila.

Sam prelazak sa proizvodnje Golfa 1 na proizvodnju Golfa 2 bio je značajan iskorak u samom načinu proizvodnje ali i tehnologije automobila koji je bio znatno savremeniji, te zahvaljujući kojem će nivo proizvodnje do 1992. godine u TAS-u doći do 32 automobila dnevno.

Golf druge generacije u Bosni i Hercegovini je stekao kultni status posebno u ratnim godinama kada je zbog jednostavne ali izdržljive mehanike bio pouzdano prevozno sredstvo bez obzira na nedostatak dijelova, servisiranja pa čak i goriva. I danas se prepričava kako je “dvica” gutala sve, uključujući i famozno trafo ulje.

Većina Golfova iz TAS-a išla je u Sloveniju, dok je ostalih 50 odsto proizvodnje bilo namijenjeno Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Srbiji, Crnoj Gori i Makedoniji. Globalno gledajući druga generacija Golfa jedan je od najuspješnijih automobila ikada sa 6,3 miliona prodanih primjeraka u periodu od 1983. do 1992. godine.

Zanimljiv statistički podatak i poređenje je da je prosječni Jugosloven za Golf dizel za četvero vrata iz TAS-a trebao izdvojiti 96 plata, dok bi ga Yugo Koral 45 koštao 30 prosječnih plata, a također “domaći” IDA Opel Kadett 1,2 LSJ je koštao 102 prosječne plate.

Pred sami početak rata u TAS-u je proizvedeno nekoliko primjeraka potpuno novog Golfa treće generacije, koji su ujedno bili i zadnji automobili koji su izašli iz ove tvornice prije rata.

Facebook
Twitter
X
WhatsApp
Telegram
Email
Print