Dvadesetdvogodišnji Filip Lovrinović iz Viteza istinski je ljubitelj oldtimera, ali i vlasnik Stojadina starog 33 godine koji i danas, u svim vremenskim uvjetima, upali iz prve.
Priču o Stojadinu kojemu je prometna dozvola izdana u Socijalističkoj Federativnoj Republici Jugoslaviji za Klix.ba ispričao je njegov vlasnik Filip Lovrinović.
Stojadina je kupio od starijeg čovjeka iz Busovača. Za 33 godine prešao je tek 35.000 kilometara pa i danas izgleda kao da je tek izašao iz tvornice.
“Njemu više nije bio potreban pa ga je odlučio prodati, a bio je njegov prvi vlasnik. Automobil nije vožen niti po kiši niti po snijegu i drugačije se nije mogao sačuvati. Poznato je kako su svi Zastavini modeli podložni koroziji zbog tankog lima i loše antikorozivne zaštite, ali vlasnik se potrudio sačuvati ga”, govori Lovrinović.
U protekle četiri godine, koliko je njegov vlasnik, nije imao nikakve velike radove na njemu. Sve što je zamijenio su ulje, filteri, remenje i kočnice.
Međutim, Filip Lovrinović dodaje kako za održavanje nije težak, ali mlađe generacije izbjegavaju raditi takva vozila jer je mnogo lakše preko računalne dijagnostike uzeti novac od vlasnika novijeg vozila.
“Budući da sam strojarske struke, nijedan mi dio nije nepoznanica. Većinom sam otklanjam većinu eventualnih kvarova. Svaki oldtimer je ‘pojava’ u gradu, za sve generacije. Mnogo je onih koji se okrenu, fotografiraju, mašu, pitaju može li se pogledati unutra i slično”, priča Lovrinović za Klix.
Ponuda za prodaju je već bilo, ali ga ne želi prodati jer, kako kaže, kod njega vrijedi ona poznata narodna “Ne mogu dobiti onoliko koliko je vrijedi” jer je vozilo kao vozilo simbol vremena.
“Stojadin je već duže jedna neiscrpna tema u svijetu automobilizma zbog svojih prednosti i nedostataka koje je imao, a najviše zbog toga što je simbol jednog prošlog vremena i kao takav budi nostalgiju svim prolaznicima i vraća ih u mladost”, zaključio je Lovrinović.
Drukčiji.ba