Podrška za vrijeme pandemije: Mliječni put društvene odgovornosti

Svjetski dan mlijeka, 1. juni, je  pravo vrijeme da se iskaže zahvalnost bh. mljekarskoj industriji. Mljekarska industrija je za vrijeme pandemije COVID-19 pružala značajnu podršku zdravstvenom sektoru, kao i onima kojima je to potrebno. Također, nastavlja se izvoz mlijeka na Kosovo nakon ukidanja taksi koje su duže od godinu dana sprečavale trgovinu.

“Mlijeko je osnovna namirnica”, kaže Adnan Fakić, direktor Milkosa, sarajevskog proizvođača mliječnih proizvoda sa tradicijom dugom skoro 70 godina.

“Pandemija nas je prisilila da promijenimo način poslovanja. Petog marta smo uspostavili Krizni štab i uveli nove mjere koje uključuju upotrebu zaštitne opreme i dezinfekciju vozila”, objašnjava Adin. “Ono što je još važnije, distribucija naših proizvoda postala je učestalija, i nikada nismo dozvolili da dođe do nestašice mliječnih proizvoda u prodavnicama.”

Važni društveni akteri

Adin kaže da je Milkos aktivan društveni akter od 1953. godine, kada je osnovan kao prva mljekara u Bosni i Hercegovini. “Mi ovo ne reklamiramo, ali redovno podržavamo rad javnih kuhinja, te pored toga pomažemo i sirotišta i centre za djecu sa posebnim potrebama. Te institucije uglavnom snabdijevamo mlijekom, sirom i pavlakom.”

Njihova podrška nije izostala ni tokom pandemije. Milkos je donirao mliječne proizvode u vrijednosti većoj od 100.000 KM različitim dobrotvornim organizacijama kao što su Pomozi.ba, ali i direktno domaćinstvima u potrebi.

Četiri od najvećih proizvođača mlijeka u BiH, Milkos, Mlijekoprodukt, Meggle i Udruženje mljekara Republike Srpske, kao podršku zdravstvenom sektoru i onima kojima je pomoć potrebna, donirali su više od 400.000 KM, kako u novcu tako i u proizvodima.

Društvena odgovornost

Međutim, nisu jedino bitni donacije i podrška onima kojima je to potrebno. Tu je i čitav lanac vrijednosti, koji u Milkosovom slučaju uključuje više od 1.000 farmera sa kojima imaju ugovore, preduzeće za distribuciju sa 200 zaposlenih, kao i Farmu Spreča, koja zapošljava dodatnih 70 ljudi, a u suvlasništvu je Milkosa.

“Bilo nam je jako važno da nastavimo otkupljivati mlijeko od naših farmera, te da naši farmeri budu plaćeni”, kaže Adin. “To nije bio lak zadatak, jer su se zbog mjera za sprečavanje pandemije povećali naši operativni troškovi. Također smo morali prilično uložiti u uvoz na veliko Tetra Pak ambalaže iz Srbije. Zbog dugog zadržavanja na granicama i neredovnih isporuka, morali smo uspostaviti zalihe koja će nam omogućiti održavanje redovne proizvodnje.”

Milkos godišnje otkupi oko 24 miliona litara mlijeka. “Pandemija nas nije spriječila da otkupljujemo sve što su farmeri proizvodili, i izuzetno smo ponosni na to postignuće”, kaže Fakić, dodajući da je Milkos društveno odgovorna kompanija i da ga raduje da kupci to prepoznaju.

Akta.ba

Facebook
Twitter
X
WhatsApp
Telegram
Email
Print