U cjelokupan proces, praktično od prvog dana, uključeno je resorno Ministarstvo obrazovanja, znanosti, kulture i sporta USK. Ministar Damir Omerdić također nije krio zadovoljstvo i emocije što je sve rezultiralo polaskom djece u školu.
Uloga učitelja je da organizira prostor, aktivnosti, pripremi materijal za rad i motivira učenike na rad. Ukoliko učenici ne žele raditi, ne prisiljava ih se. Uloga učitelja je i da pruži suosjećanje i razumijevanje djeci. Nema osuđivanja, kritiziranja i ocjenjivanja, jer mi ne znamo koliko djeca znaju jezik kako bi odmah mogla pratiti nastavni plan i program naših škola, kazala je Ervina Lipović Hodžić, učiteljica razredne nastave.
Podršku školovanju djece migranata pružili su kroz projekat “EU podrška upravljanju migracijama i granicom u BiH” Međunarodna organizacije za migracije (IOM), UNHCR i UNICEF i u suradnji sa organizacijama World Vision i Save the Children.
Moram priznati da je ovo jedan od najljepših dana od kako sam počela raditi na kantonu. Puno truda stoji iza ovog dana, mnogo razgovora, pregovora i drago mi je da smo to uspjeli riješiti sa Ministarstvom i svim uključenim školama, roditeljima, djecom, ali i sa migrantskim kampovima, rekla je Nevenka Lukin, koordinatorica UNICEF-a za USK.
Iz Ministarstva obrazovanja USK su pojasnili da je predviđeno da će učionice za migrantsku djecu u početku služiti kao igraonice, dok će, u skladu sa napredovanjem bosanskog jezika, djeca biti uključena sa ostalom djecom na redovno pohađanje nastave.
Još blizu 30 djece trebali bi završiti liječničke preglede nakon čega će i oni krenuti na nastavu. Ukupno, u školskim klupama u narednom periodu očekuje se blizu 130 djece migranata.
Nastava za djecu migrante održavat će se u grupama do trideset učenika u osnovnim školama Brekovica i Bakšaiš (za djecu smještenu u hotelu Sedra), OŠ Harmani (djeca iz Đačkog doma Borići) i OŠ Prekounje (djeca smještena u prostorima BIRA-e i u Sigurnoj kući “Žena sa Une”).