Hiljade turista se svake godine iz naše zemlje vraćaju kućama s lijepim uspomenama na ljubazne domaćine, bogatu prirodu, kulturu, historiju, tradiciju… Iako je većina njih zadovoljna boravkom u BiH, nije im teško priznati kako im nedostaje vode u Sarajevu ili bankomata u Travniku.
Nezadovoljni turisti rijetko kucaju na vrata turističkih zajednica u BiH. Jedino u slučajevima većih incidenata, stranci u BiH traže pomoć nadležnih. Turističke zajednice dužne su pomoći turistima, a većinu slučajeva prebace onim organima koji su nadležni za rješavanje određenog problema.
Nedostaje zabavnih sadržaja
Federalna ministrica okoliša i turizma Edita Đapo govori nam kako ova institucija u proteklom periodu nije zaprimila nikakve žalbe turista, ali, na osnovu anketa i istraživanja, došla je do podataka šta turistima nedostaje.
“Turisti bi voljeli više bankomata u gradovima, javnih toaleta, dječijih igrališta i drugih sadržaja za djecu. Žalili su se i na džeparoše. Kroz analize smo vidjeli da je njima BiH divna, ali nema zabavnih sadržaja, naročito za porodice. Mi smo na osnovu toga kreirali Javni poziv za dodjelu sredstava kojima želimo graditi više igrališta i adrenalinskih parkova te označiti više biciklističkih staza”, naglasila je Đapo.
Oni turisti koji posjećuju Sarajevo najteže se suočavaju s nestankom vode. Također, glavni grad BiH nema informativni centar u koji se mogu javiti turisti s primjedbama, žalbama, kritikama ili pohvalama. S obzirom na to da je prije nekoliko mjeseci tek osnovana nova Turistička zajednica Kantona Sarajevo, u skladu s novim Zakonom o turizmu u KS tek se formira baza podataka ove zajednice.
“Još nemamo mjesta gdje se turisti mogu obratiti. Pripremamo istraživanje sa stranim turistima koje ćemo provesti u ovom periodu. Nakon rezultata tog istraživanja, moći ćemo govoriti o stepenu zadovoljstva turista u Kantonu Sarajevo”, kazao nam je Faruk Čaluk, v. d. direktora Turističke zajednice KS.
Zadovoljni cijenama i kvalitetom
Kako saznajemo iz drugih kantonalnih turističkih zajednica, manjak bankomata i igrališta gotovo svuda je problem. Kako nam je rekao direktor Turističke zajednice Srednjobosanskog kantona Miroslav Matošević, i sam se iznenadio kada je, prema rezultatima anketa, uvidio da su turisti 92-98 posto zadovoljni odnosom cijene i kvalitete turističke ponude u ovom kantonu.
izvor:Klix.ba
“Najviše smo anketirali turiste na Vlašiću, što one u hotelima, što prolaznike. Saznali smo da su najviše zadovoljni osobljem, domaćinima, gastro ponudom te pruženim informacijama o nekoj destinaciji. Nažalost, zbog domicijelnog faktora se najviše žale na ono što koriste s drugim stanovnicima ili mještanina. Na Vlašiću su bili nezadovoljni ski-liftovima”, kaže Matošević.
Iz Turističke zajednice Hercegovačko-neretvanskog kantona govore nam kako su za 15 godina postojanja dobili dvije ili tri primjedbe turista.
“Jednom je jedna osoba napadnuta u ugostiteljskom objektu u Mostaru, što smo mi proslijedii policiji, jer je to njihova nadležnost. Zaista do nas ne dolaze nikakve žalbe”, naglasio je Andrija Krešić, predsjednik Turističke zajednice HNK.
Tokom turističkih sezona, pojedine atraktivne destinacije u BiH dobiju svoje ambulante. Srećom, saznajemo kako se rijetko javljaju turisti s težim zdravstvenim tegobama.
Bez vode, čuvajući se od džeparoša ili trčeći u potrazi za javnim WC-om, i ove godine hiljade Evropljana i turista iz svijeta obilaze bh. gradove. S obzirom na to da zvanični podaci govore kako je svake godine sve veći broj onih koji se odluče odmor provesti u BiH, vlasti bi morale pokazati veći interes da zadrže ovaj rast.