Hanefijski mezheb je jedan od četiri priznata mezheba, a budući da je na ovim prostorima prisutan stoljećima, najbolje je da ga muslimani i dalje prakticiraju, jer bi miješanje mezheba, ili uvođenje drugih mezheba na naše prostore moglo dovesti do velikih problema među našim muslimanima, do svađa, razjedinjenosti i sukoba – kazao je za Fenu muftija travnički dr. Ahmed ef. Adilović
Nakon propisa Rijaseta Islamske zajednice (IZ) u BiH koji je obavezao glavne imame na područjima svih muftijstva da razgovaraju s organizatorima i predvodnicima nelegalnih džemata, kako bi se oni pripojili Islamskoj zajednici i svoj rad uskladili s njenim pravilima, predloženo je da se na štetnost djelovanja ovih paralelnih institucija ukaže najkasnije do kraja narednog mjeseca.
– Te grupe koje neki nazivaju paradžematima su heterogene, tako da je različita i šteta njihovog djelovanja. Međutim, generalno gledajući, te grupe cijepaju jedinstvo bh. muslimana i dovode do podjela, što kasnije može dovesti do još većih problema – kazao je muftija.
Dodaje da neke od tih grupa pripadaju tekfir ideologiji, a muslimanima smatraju samo one koji misle i rade kao i oni, što također može imati velike štetne posljedice .
Na području Muftijstva travničkog ima samo jedna grupa ljudi koja u privatnom objektu klanja namaze, pa i džumu-namaz, te obavljaju još neke vjerske aktivnosti.
– Ja ih uopće ne bih nazvao džematom, jer u Islamskoj zajednici BiH džematom se u principu može smatrati 100 i više domaćinstava, koji organiziraju vjerski život u skladu s propisima IZ-e. Ova grupa ljudi ima 10-15 osoba na džuma-namazu, a mogu reći da prema propisima IZ-e nemaju ni imama, jer im džumu predvodi osoba koja nije ni medresu završila. Zato ih uopće ne smatramo džematom (ni ilegalnim), nego grupom ljudi – naglasio je muftija.
Kaže da je s nadležnim imamom obavio razgovor s predstavnicima te grupe i pozvali ih da se uključe u redovne džemate Islamske zajednice, ali da oni to odmah nisu mogli prihvatiti, jer se to ne slaže s njihovim uvjerenjima, „ali vidjet ćemo hoće li to uraditi u narednom periodu“.
Naglašava da propisi Islamske zajednice u BiH važe za sve, s tim što su tarikatski centri prema Ustavu IZ-e u okviru IZ-e, a pored toga, u tekijama se ne klanja džuma-namaz, a glavni razlog da bi se neki džemat smatrao nelegalnim jeste da se u njemu obavlja džuma-namaz bez suglasnosti organa IZ-e.
– Zato ne možemo podržati gradnju bilo koje džamije mimo sistema Islamske zajednice, jer bi to vodilo kaosu i neredu – kazao je muftija travnički dr.Ahmed ef. Adilović.