Glavni grad Bosne i Hercegovine izabran je za najbolju destinaciju svijeta za 2025. godinu po izboru čitatelja magazina National Geographic. To je do sada nezabilježen uspjeh jednog BiH grada na tako prestižnom izboru i mogao bi značiti puno za turizam u Bosni i Hercegovini.
Koliko je ogorman ovaj uspjeh svjedoči i činjenica da je Sarajevo na listi top destinacija u 2025. iza sebe ostavilo veliki broj fantastičnih destinacija od kojih neke ulažu milione eura u promociju turističkih potencijala. Sarajevo je iza sebe ostavilo Abu Dhabi, Barbados, Los Angeles, Guadalajaru, Bankok, Raja Ampat te destinacije iz Floride, sa Novog Zelanda i Italije.
Navedeni gradovi turistički su giganti i godišnje ih posjete milioni ljudi.
Abu Dhabi, koji je na listi iz Sarajeva ulaže ogromna sredstva u promociju turizma. Prema Strategiji turizma 2030., cilj je privući 39,3 miliona posjetilaca te povećati doprinos sektora turizma BDP-u na oko 90 milijardi AED (približno 24,5 milijardi dolara) do 2030. godine.
Samo u 2023. godini u emiratu je na aktivnosti vezane za turizam potrošeno oko 49 milijardi AED (oko 13,3 milijardi dolara). Ova strategija također ima za cilj kreiranje 178.000 radnih mjesta u turističkom sektoru.
Turistička organizacija Los Angeles Tourism and Convention Board pokrenula je globalnu reklamnu kampanju pod nazivom “Now Playing,” s ukupnim ulaganjem od 8,6 miliona dolara. Za Sarajevo ove cifre zvuče nevjerovatno, Poređenja radi prva strategija o razvoju turizma u Kantonu Sarajevo usvojena je prije šest dana!
Šta znači kada National Geographic proglasi grad TOP DESTINACIJOM?
Kada National Geographic proglasi jedan grad, poput Sarajeva, top destinacijom na svijetu to donosi brojne konkretne benefite i značajna očekivanja onih koji će doći u grad
Povećan interes i broj posjeta turista: National Geographic može privući globalnu pažnju turista koji tragaju za novim, autentičnim destinacijama, a Sarajevo može očekivati porast u broju međunarodnih posjetitelja, što će donijeti ekonomske koristi lokalnoj turističkoj industriji. Naravno donijeće i izazove, kao i veliki broj pitanja. Kako dopustovati u Sarajevo? Šta posjetiti u Sarajevu? Gdje u sarajevu odsjesti? Razvijen gradski saobraćaj, avio saobraćaj, željeznički i cestovni saobraćaj neke su od najznačajnijih stavki koje turisti zahtjevaju
Rast prihoda u turizmu i ugostiteljstvu: Više posjetitelja, logično, znači veći promet za hotele, restorane, turističke vodiče, muzeje i druge ugostiteljske i kulturne sadržaje. To može pozitivno uticati na lokalnu ekonomiju, stvarajući nova radna mjesta i prilike za razvoj.
Globalna promocija: National Geographic je jedan od najpoznatijih i najuglednijih brendova na svijetu, a Sarajevo kao top destinacija može postati vidljivije na globalnoj turističkoj mapi. To može potaknuti dodatne investicije u infrastrukturu i poboljšanje turističkih kapaciteta. Naravno lokalne turističke agencije ali i vlasti trebaju raditi na promociji Sarajeva kao TOP DESTINACIJE u 2025.
Razvoj kulturnog turizma: Sarajevo ima bogatu povijest i kulturu, od osmanske i austrougarske baštine do modernih događaja poput Sarajevo Film Festivala. Titula TOP DESTINACIJE može podstaći razvoj kulturnih manifestacija i bolju prezentaciju kulturno-historijskih spomenika.
Brendiranje grada: Ova vrsta priznanja pomaže u brendiranju Sarajeva kao atraktivne destinacije, što može dugoročno privući ne samo turiste nego i investitore, digitalne nomade, umjetnike i kreativce. Sarajevo svoj brending uglavnom zasniva na Olimpijadi, multikulturalnosti i ratnim dešavanjima. Ovo je idealna prilika da marketing stručnjaci u turističkom sektoru, a naročito u Turističkoj zajednici Kantona Sarajevo ovu titulu iskoriste za brending glavnog grada Bosne i Hercegovine.
Povećana medijska pažnja: Pobjeda na ovom prestižnom izboru vodi ka dodatnom interesu svjetskih medija, što može rezultirati daljnjim člancima, reportažama i promocijom kroz različite kanale. Put Sarajeva će uskoromnoge novinarske ekipe i travel blogeri.
U zimskim mjesecima pored svih divnih stvari koje mogu pronaći u i oko Sarajeva dočekaće ih i dosta problema. Jedan od njih je svakako i najzagađeniji zrak na svijetu.
Ova titutla trebala bi biti podstrek da vlasti ozbiljnije pristupe razvoju grada kao turističke destinacije po uzoru na one svjetske, neki su koraci svakako i urađeni, neki se planiraju ali sigurno da ima još mnogo stvari koje će pored vode sa Baščaršije natjerati one koji jednom budu u Sarajevu da se ponovo vrate.
N1